Financieel haalbaar vrijwilligerswerk

Hi mijn naam is Bram, 22 jaar, afgestudeerd aan de opleiding: Kunst, Cultuur en Amusement in Amsterdam en heb afgelopen maanden in New York gewoond. Nu is het tijd voor een nieuw avontuur en een oude droom werkelijkheid laten worden. Al vanaf het moment dat ik heel klein was wist ik dat ik vrijwilligers werk wilde doen, het liefst met mensen. Hierbij heeft mijn grote voorkeur wel om geheel in de wereld te kunnen leven van de bestemming waar in ben: plat gezegd: in de plek waar de cultuur, leefgewoonte etc… 100% aanwezig zijn. Bijvoorbeeld: midden in de Jungle van Afrika of pal naast een Tempel in Azie… Hierbij kan mijn hulp heel uitlopend zijn: van lesgeven tot sociale projecten, zelfs helpen met de opbouw van een school etc zal ik voor open staan. Zelf ben ik zeer leergierig en avontuurlijk aangelegd en weet van aanpakken en ben bereid tot het uiterste te gaan, het liefst voor minimaal 6 maanden…

Het enige wat mij nog weerhoud om daar te zijn: het financieel gedeelte… Natuurlijk begrijp ik dat ik zelf mijn vliegticket, verblijf en voedsel moet bekostigen, maar helaas kom ik bij veel vrijwilligersorganisaties absurd hoge prijzen tegen… Voor een net afgestudeerde student, zoals mij, niet te doen helaas…
Vaak hoor ik dat via kleinschalige organisaties of particuliere projecten een hoop mogelijkheden zijn en echt binnen te dringen tot de plekken waar de problemen liggen en mijn hulp ook daadwerkelijk goed gebruikt kan worden… Helaas ben ik tot op heden niets tegen gekomen…

Hopelijk kan iemand mij verder helpen en mij advies geven hoe ik alles het beste kan aanpakken… En het financieel redelijk haalbaar is…

Alvast bedankt iedereen voor zijn/haar reactie, waardeer ik enorm!

Groetjes,
Bram

Ps: als er meer mensen zijn, met exact hetzelfde idee en problemen… Stuur gerust een prive bericht, wie weet vliegen we binnenkort wel samen het avontuur tegemoet!

Hoi Bram,

Kijk eens op www.travel4change.nl of op www.volonfaire.com. Beide vrijwilligers organisaties in Burkina Faso. Redelijk te doen als je niet veel te besteden hebt. Burkina is een erg fijn land, nog redelijk onbekend voor toeristen!

Succes met je zoektocht!

Groetjes,

Marieke

Beste Bram,

Leuk dat je deze plannen hebt! Er is heel veel mogelijk in de wereld, en als je zoals jij niet echt voorkeur hebt voor een bepaald land of een bepaald soort project, begrijp ik best dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Voluntá is een kleine organisatie met vrijwilligersprojecten in 7 landen: Sri Lanka, India, Kenia, Mexico, Guatemala, Peru en Schotland. Natuurprojecten in Sri Lanka, Guatemala en Mexico, sociale projecten in India, Kenia en Peru, en heel veel verschillende soorten projecten in Mexico, waaronder ook culturele (die misschien aansluiten bij je opleiding).

Bij ons betaal je een bedrag aan Voluntá voor de bemiddeling en een voorbereiding, afhankelijk van hoe lang je precies gaat tussen de 300 en 450 EUR. Verder betaal je je eigen reiskosten, en ter plaatse een bijdrage aan de organisatie voor kost en inwoning. Afhankelijk van het land en de prijzen ter plaatse, ligt dat tussen ongeveer EUR 150 en EUR 500 per maand. Het blijft natuurlijk een hele investering, maar we hopen op die manier in ieder geval dat duidelijk is waar je geld naar toe gaat.

Kijk voor meer informatie gerust eens op onze website, en stuur ons een mail of bel als je vragen hebt over één van de projecten.

Veel succes met het vinden van een leuk project!
Aukje de Boer

Wij zoeken iemand die van alle markten thuis is en ook flexibel. NL en Engels alsmede Excel zijn heel belangrijk en verder flexibiliteit. We hebben de B&B (uiteraard) aan huis en dat houdt in dat de werkuren flexibel zijn, maar ook de taken. We verwachten van de marketing assistent wat dat betreft ook hulp, bijv. als het lekker weer is ook eens samen de tuin in, je kunt dan ook mee als ik bijv. een ochtend naar Bari moet of naar Martina Franca. Daarentegen werken we dan ook wel weer op zaterdag of zondag.

We zoeken iemand waarmee het goed overleggen is, samen kijken hoe we de teksten zo goed mogelijk krijgen zonder er ook weer tè lang over te pietlutten, want dan schiet het ook weer niet op.

Duur ongeveer 4 weken en als je flexibel bent en ook in de tuin helpt e.d. dan mogen het er ook wel 5-5,5 worden. Voor eind april aankomen, want we willen zo snel mogelijk de website af gaan krijgen.

Er moeten teksten gemaakt worden in het NL (ik maak en we kijken er samen naar) vertaald in het Engels (assistent maakt en we kijken er samen naar) in het Italiaans (ik maak en voor de puntjes op de i hebben we Pierre).

Teksten geplaatst op de nieuwe website.

Foto’s bij de nieuwe teksten op de site.

De vernieuwde infomap moet worden afgemaakt, gecorrigeerd, nog wat research, vertalen in het Engels.

Advertenties gewijzigd, aangemaakt, geplaatst op boekingssites.
Dit alles bijhouden in Excel bestanden.

Wandelroutes uitzetten en er foto’s voor maken.

Verhuurobjecten op een rijtje en inspecteren.

Het is tegen kost en inwoning, ticket voor eigen rekening, maar die hoeft niet zo duur te zijn.
Eigen kamer schoonhouden en ook schoon opleveren.

Via Ryanair heb je vaak al voor minder dan 50 een retourtje.
Met alleen handbagage, maar je kunt hier wassen en we gaan de warme tijd tegemoet.

Verder moet je je eigen kamer schoonhouden en ook schoon weer opleveren. Je krijgt hier 3 goede maaltijden per dag en uiteraard koffie en thee.

Je eigen uitgaven zijn verder: het barpotje. We doen er allemaal wat geld in en af en toe nemen we onderweg een koffie of een ontbijtje in de bar. Dat is niet duur hier, veel voordeliger dan in België of Nederland.

Uitgaven van persoonlijke aard.

Als de samenwerking goed verlopen is kunnen we een aanbeveling op linkedin maken.

p.s. we vragen ook geregeld meewerkgasten die wat korter werken en dan een bescheiden bedrag bij betalen.
Kijk op onze website: www.villalavanda.nl

Ha Bram,

Neem eens een kijkje op www.localdreamers.nl. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika. Wat Nederlandse jongeren vaak aanspreekt is dat we zowel in Nederland als Ecuador met een Nederlands team werken en in vergelijking met andere (grotere) organisaties goedkoper en veel persoonlijker zijn.

Betalen om als vrijwilliger aan het werk te gaan? Die vraag horen we vaker. Het antwoord is eenvoudig: hoe goed jouw bijdrage ook van pas komt, het is voor de organisaties onmogelijk om kosten te dekken voor vervoer, kost en inwoning en begeleiding. Ook betaal je een vergoeding voor de voorbereiding en begeleiding vanuit Local Dreamers. Voor ons bestaan zijn we afhankelijk van jouw bijdrage.

Omdat we niet werken met tussenpersonen, en gesteund worden door een fantastische groep vrijwilligers, kunnen we het vrijwilligerswerk veel goedkoper aanbieden dan vergelijkbare organisaties. Omdat onze organisatie nog klein is, werken we veel op basis van vertrouwen en idealisme.

In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past.

Wellicht heb je inmiddels al iets gevonden, maar bij ons ben je in ieder geval hartelijk welkom! Je mag ons ook mailen naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag.

Wie weet hasta pronto!

De Local Dreamers

Hoi Bram,

ik vroeg me af of je al wat gevonden hebt of misschien zelfs al weg bent?

Groetjes,
Yvette

Dit lijken mij wel goede opties:

http://codex-international.org/2013/06/10/ew-evs-in-bangladesh/
http://codex-international.org/2013/06/10/ew-evs-for-nepal/
http://codex-international.org/2013/06/10/1680/

Ik heb ooit voor mezelf het volgende overzicht gemaakt:
IkReis - Urbex in Israël: het verlaten busstation van Tel Aviv.

Op mijn mijn site staan ook verslagen van vrijwilligerswerk wat ik gedaan heb ik Indonesië, Thailand, Mongolië en Bangladesh.