Fietsvakantie in Tokyo.

Hoi !

Ik ga in juli een hele maand naar Japan(Tokyo).
Ik ben namelijk van mening dat je voor een stad als tokyo je tijd moet nemen, hoewel een maand nog steeds niet genoeg is… :frowning:
Openbaar vervoer is nooit mijn vriend geweest, kan het nooit verdragen als er iemand anders aan het stuur zit.
Dus neem ik mijn fiets met me mee ( mits ik graag wat gek doe op men fiets is het aangeraden om mijn eigen fiets te nemen )

Nu vroeg ik me af…

-Iemand ervaring met fietsen in tokyo?
-Ik heb gehoord dat een fiets gratis op de trein mag, Klopt dit?
-Iemand enig id voor een GPS die ik kan aankopen die zal werken in tokyo ( ik zal het denk ik nodig hebben)

• Zijn hier mensen die eventueel in de periode dat ik op vakantie ben ook in tokyo is OF iemand kent die in tokyo verblijft?

Groeten!
Jim

Ha Jim, fietsen door Tokio is één van de leukste dingen die ik ooit op reis heb gedaan! Je mag zelfs op het trottoir. En neem een bel mee, als je die gebruikt gaan de voetgangers bijna volautomatisch opzij :smile: Voor GPS enzo check ook eens de site van de vereniging voor fietsreizigers maar ik zou geen GPS gebruiken: het is hoogstwaarschijnlijk broeierig heet in juli dus het is geen straf om af en toe stoppen om op een *oldskool *plattegrond te kijken :biggrin: Laat ooit nog eens weten hoe het allemaal ging…

1 like

ik denk dat dit inderdaad één van de leukste dingen ooit gaat zijn, een fietsbel… dat is toch wel geen slecht id :smiley:

Tgoh, ik ben eerlijk gezegd toch wat bang als ik geen gps of dergelijke bij zou hebben… Ik ga die maand voor 90% met de fiets rijden in tokyo …en het is daar nu niet bepaald klein…
Maar inderdaad, plattegronden zijn ook wel fyn.

Ik denk wel dat ik een “soort” dagboek ga maken, herinneringen kunnen het leven later mooi maken!
Ik ben nu vollop al aan het plannen ( inclusief japans leren ) … routes uitstippelen etc…
Het gaat een geweldige trip worden!

Bedankt!!

Ik wil je niet ontmoedigen om te fietsen. Er zijn zat mensen die fietsen in Tokyo, maar ik heb nog nooit iemand met een fiets in de trein gezien in Japan. Het lijkt mij ook niet raadzaam met de mogelijke drukte. Van wat ik op internet vind, kun je alleen een opgeborgen vouwfiets meenemen.

Wat GPS betreft. Ik huur meestal een Pocket Wifi in Japan (supersnel met LTE) waardoor ik de GPS van mijn smartphone kan gebruiken. Ik heb tot nu toe altijd bij http://www.globaladvancedcomm.com/pocketwifi.html gehuurd. Maar er zijn ook andere aanbieders. Het lijkt duur, maar het is veel goedkoper dan roamen en de altijd WIFI tot je beschikking hebben is natuurlijk superhandig en kan je veel tijd besparen.
Zorg wel dat je een extra mobiele USB oplader bij je hebt, want de batterij gaat maar zo’n 4-5 uur mee geloof ik. Deze kun je in Japan in elke electronica zaak kopen. En een houder voor je smartphone op je stuur is natuurlijk ook handig.

Het is toegestaan een fiets mee te nemen ( volgens mijn internetbronnen )
En natuurlijk is er wel een MAAR aan verbonden. Deze mag GRATIS mee op de trein als hij in een fietstas zit.
Dus dat is goed en niet goed… een degelijke fietstas kost namelijk al snel 150 - 200€.

Nu heb ik wel het probleem dat ik geen Gps functie heb op mijn telefoon… Maarrrrr ik ben wel begonnen met mezelf japans aan te leren ( met behulp van iemand die al ervaring heeft met de taal ) dus ik denk dat ik mezelf eventueel met een kaart ook wel zal kunnen redden.

Je hebt gelijk :redface: Je moet de fiets wel deels demonteren en in een fietstas stoppen. Lijkt me heel tof om Tokyo per fiets te verkennen. In de metro zie je niks en met de treinen kom je vaak langs dezelfde plekken.

Wat een dag ! :smiley:
Net mijn ticket geboekt, nu enkel nog transport van de fiets regelen.
Maar ik ben in de war, Op de website staat dat je moet bellen naar hun dienst ( heb ik dan gedaan, dure grap zo eens naar rusland bellen “aeroflot” ).
Maar eenmaal je iemand aan de lijn kreeg werd er gezegd dat dit niet nodig was en dit de dag van inchecken ook kon… Iets later bel ik nogmaals en krijg iemand anders aan de lijn, hij begon dan allerhande dingen op te zoeken ( wachtmuziekje, vervelend!!! ) Dan plot was mijn belkrediet op.

Nu wil ik echt wel zeker dat mijn lief fietsje meekan naar tokyo… iemand tips?
Ik vlieg met Aeroflot…

Nog enkele maanden te gaan!
Er is al heel wat gepland voor de trip.

2juli aankomst Tokyo
3 en 4 julie zal ik waarschijnlijk al een kleine verkenning doen van de omgeving rond mijn jeugdherberg.
5-6juli: Offset kings ( Fuji Speedway )
7 Juli, Beklimming MT fuji + Afdalen met de fiets ( waar mogelijk… )

26-27 Juli: Drift Muscle + Gt1000 ( Tsukuba circuit )

In alle tussentijd heb ik ook al wel planning, maar dat zou hier niemand boeien :stuck_out_tongue:

Wat zeker mee gaat!
FIETS, LONGBOARD , CAMERA

Wat ik hoop mee te brengen
Een halve container vol met auto prullen…

Heb geen flauw idee. Ga/mag je zelf ook driften?

Een halve zeecontainer??? :biggrin:

Top, ziet er avontuurlijk uit verder!!!

Klinkt in ieder geval niet als het een standaard Japan-trip. Veel adviezen kan ik je waarschijnlijk niet geven, maar ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren!

Met belangstelling je advies over de pocketwifi gelezen.
heb je nog meer tops over het gebruik daarvan?
Heb je alles vanuit NK kunnen regelen?
Enz.?

Ik heb voor mijn reis volgende maand weer pocketwifi gereserveerd. Weer bij Global Advanced, omdat ze de beste prijs boden die ik kon vinden.

Gebruikstips? Je kunt de pocketwifi laten bezorgen in je hotel/verblijfsplaats of ophalen bij het postkantoor op vliegveld van aankomst. Ik heb gekozen om hem op het vliegveld op te halen, omdat ik zsm online wil zijn.
Gebruik is heel gemakkelijk. Je zet hem aan. Op de onderkant van de pocketwifi staan de inloggegevens, als je die ingevoerd hebt ben je online.
Terugsturen is ook gemakkelijk. De envelop om hem terug te sturen, zit in het pakje. Kwestie van alles weer erin stoppen en in een brievenbus gooien.
Je moet wel vooraf betalen met credit card. Alles was makkelijk via internet te regelen. Ik heb al drie keer eerder gebruik gemaakt van een pocketwifi bij hun en alles verliep vlekkeloos.

Bedankt voor de informatie.
Ik neem aan dat je dan de snelste versie (75Mbps Model (GL04P/GL06P) hebt genomen?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ga wel deze zomer naar Japan en wil wel graag on line zijn daar en met een redelijke snelheid.
Ik ga het dus zeker serieus overwegen.
Nogmaals bedankt,

Hoi, inderdaad de snelste van 75mbps. Waarschijnlijk is een lagere snelheid ook toereikend, maar het scheelt niet veel in de prijs dus dan vind heb ik liever de snelste.
Het is echt fijn om onderweg bv google maps of treinroutes te kunnen raadplegen of hotelboekingen te wijzigen of nog wat te kunnen nazoeken over je bestemming. En je kunt natuurlijk facebooken, whatsappen, skypen etc…En dat zonder je zorgen te maken over je tegoed/limiet.