Beste fietsers en backpackers,
Enkelen onder jullie hebben warschijnlijk plannen om het koude Nederland-Belgie achter zich te laten komende winter (net als ik) en gaan richting zuid Amerika. Ik doe tussen januari en maart een fiesttocht tussen Quito en Lima (alle wegen uitgezonderd de Panamericana natuurlijk!)
De rode draad is natuur en cultuur, en véééél fietsen uiteraard!
Tipje van de sluier: Quito - Latacunga - Banos -Puyo- MAcas -Cuenca _loya -Vilcabamba -Jaen- Chachapoyas -Cajamarca - Trujillo - Huaraz -Lima
Dus… wij zin heeft om onderweg eens af te spreken en ervaringen te delen óf een vleugje nederlands (Belgisch) te praten, laat het me tijdig weten aub. Je kan me ook volgen op www.christophepieters.waarbenjij.nu
Hasta luego!
Toffe route, het accent ligt duidelijk meer bij het fietsen dan bij iets anders.
Zelf deed ik het traject Baños-Puyo in beide richtingen. Ik zeg het je; je moet er zin in hebben om al die bergen te doen … berg OP bedoel ik dan. Maar aan de andere kant is 't soms ook makkelijk om je fiets ff boven op een bus te gooien …
Wat betreft cultuur: De markt in Latacunga vond ik één vd betere.
Wat betreft natuur: Misschien kan je de Cotopaxi meepikken, die ligt toch op je route (ik deed 'm te voet). Er zijn reisbureau’s die dit per fiets regelen.
En de streek rond Huaraz is geweldig. Machtige bergen!
Succes!
Dankje, gemiddeld 50km per dag is zeker niet overdreven en geeft me de kans om dagelijks van te plaatselijke bezienswaardigheden ten volste te genieten. De Cotopaxi zal waarschijlijk onder m’n banden heengaan, daar bestaat weinig twijfel over. De bus daarentegen ben ik niet van te gebruiken daar deze wel als hulplijn zal ingeschakeld worden als ik merk dat ik in tijdsnood kom.![]()
[URL=“http://www.christophepieters.waarbenjij.nu”]
Beste,
“Orange” vertelde me dat fiesten op onverharde wegen in het regenseizoen wel voor problemen kan zorgen. Ik kan me immers alleen in het regenseizoen vrijmaken (ivm werk) Heeft iemand ervaring daarmee, vooral in de streken tussen Cuenca en Cajamarca, alsook de weg naar de oriente richting Tarapoto. Bedankt voor reactie.