Hallo Maarten,
Geen excuses AUB, maar ben wel blij dat je, via onze site, toch informatie hebt kunnen verzamelen.
Ik denk dat je nu echt aan het aftellen bent?
Je schema.
Denk voor Saigon en de Mekong je het aantal dagen goed hebt ingeschat.
Je kan ook on deze dagen wat fietsen op een een eiland in Cai Be en overnachten in een home stay.
Dalat en verder
Dalat is zo’n 300 km van Saigon en met 50 / 60 km/hr gemiddeld + stops ben je wel een uur of 6 a 7 onderweg en ook afhankelijk van het verkeer.
Ik denk zelf dat je met 1.5 dag Dalat wel alles gezien hebt, zeker met de vroege vlucht van 10:40.
Wil je de wat verder gelegen watervallen bekijken, dan wel een dag meer en dus volgens je planning/ schema.
5-8
Van Dalat naar Quang Ngai word moeilijk in 1 dag over de weg, wanneer ik je goed begrijp dat je dit wilt doen?
Dus dan ergens een stop, maar waar?
Over de weg van Dalat naar Quy Nonh is ook een lange reis.
Denk aan 8 uur of meer.
Optie
Aankomst Dalat met vliegtuig- inchecken- stad verkennen- overnachten- crazy table tempel - kabelbaan - trein naar stadje met bierflesjes pagode - overnachten - met de Er naar Nha Trang via de tempel, waterval- overnachten Nha Trang.
Dan keuze maken.
Of
Ochtend strand Nha Trang en in de middag naar Quy Nonh en daar overnachten en dan door via My Lai naar Hoi An , met een tour zoals je vond op internet.
Of
Nog 1 dag Nha Trang erbij voor strand en dan vliegen op Danang en dan naar Hoi An.
Of
Overnachten Nha Trang- dan naar Quang Nhai- overnachten - My Lai - Hoi An
( reis NT naar QN is ook 6 a 7 uur ).
Of
Overnachten NT - QN overnachten - ML en naar Hoi An.
Met de dag minder in Dalat blijf je op schema.
Kan je allemaal zelf regelen en je bent niet afhankelijk van tours.
Het Noorden.
Persoonlijk vind ik dat je van Hanoi naar Mai Chau en zo naar Ninh Binh provincie - Hanoi - Halong een mooie route hebt.
Ook heb je in Mai Chau diverse minderheden, regenwoud , rijstvelden, mooie vergezichten enz.
Natuurlijk is Sapa ook heel mooi, zoals ik al aangaf in mijn vorige post.
Maar kiezen uit 2 beste is en blijft moeilijk, denk aan supporters tussen Ajax en Feijenoord.
Denk dat je dan misschien ook wat meer praktisch moet gaan denken.
Is wel zo, wil je Sapa nu nog wat minder ongerept bezoeken en met wat minder touristen , is dit nu wel ongeveer het laatste jaar.
Binnenkort verrijzen er op de toppen van de mooiste bergen 4 en 5 sterren hotels en komen er kabelbanen ( beide zijn al in aanbouw ) over de valleien, worden de wegen verbreed om het tourisme daar nog meer aan te trekken en om het aantal touristen van nu onderdak te bieden.
Dus laat de keuze graag aan jouw over, heb er geen belang bij.
Tours
Mekong
Kan je handig zelf regelen en ook te plekke
Hoi An en omgeving
Zelf
Mai Chau - Ninh Binh
Zelf, met de ervaring die je hebt, geen probleem.
halong
Tour
Ik hoop Maarten, dat je dit kan helpen en zonder antwoord (-: wens ik je alvast een geweldige vakantie toe en hoop van je te lezen hoe je het gemaakt hebt in Viet Nam.
Ton.