FF:voorstellen

Hoi beste vrienden van wwz.
Mijn naam is georgessiam en zoals je kan vermoeden ben ik een Thailandfan in hart en nieren.
Ik heb al 30jaar ervaring met dit mooie land,ben er al ondertussen meer dan zestig keer geweest.
Tussen de dertig jaar dat ik Thailand bezoek, heb ik 3 staatsgrepen meegemaakt(gelukkig zonder bloedvergieten)een bijna doodservaring(one two go vlucht Bkk naar Phucket)waar ik gelukkig in Bangkok ben uitgestapt(maar dit is een andere verhaal)
Buiten de tsunami(naweén)heeft mij het meest geschokt,een huilende plattelandsboerin die haar baby wou verkopen,omdat ze geen geld had om de anderen kinderen van haar gezin te voorzien van eten.(zal het gezicht van deze vrouw nooit vergeten)
Voor de rest heb ik alleen maar goede herrineringen van dit prachtig land!
Andere landen die ik al heb bezocht zijn:Birma,Laos,Vietnam en Taiwan.
Thai airways is één van mijn favorite vliegtuigmaatschappijen,alleen spijtig dat de tickets zo duur zijn.
Buiten het reizen heb ik maar één hobby,en dat is de mensen helpen op het Thailandforum van wwz.
Momenteel ben ik verloofd met mijn thaise vriendin,we zijn van plan om op het einde van het jaar te trouwen.
Landen die ik in de toekomst nog ga bezoeken zijn:Indonesie,Maladiven(als ik veel geld heb)New York(Amerika)en Cambodja(sta nu op het programma)
FF nog zeggen dat ik in Belgie woon(noorden van antwerpen)en dat ik 50jaar ben.
Voor de rest ben ik echt een aardige man,heb maar alleen 1 negatief puntje,ongegronde kritiek over mijn tweede thuisland,dan durf ik wel eens raar uit de hoek komen.
Mijn droom:binnen dit en 5 jaar mijn koffers pakken richting Thailand,momenteel ben ik een huis aan het verbouwen in de Isan country.
Om later mijn dagen te verslijten met mijn toekomstige vrouw en eventuele kinderen.
Chiangmai en Bangkok zijn mijn favorite steden in Thailand,ken mijne weg door en door.
Mijn favorite tijdsverdrijf in Thailand is wandelen van het ene punt van de stad naar het andere:bv:Nonthaburie/Satorn.
georgessiam.:chin:

Drie staatsgrepen meegemaakt? Dat gaat snel daar :slight_smile:

Beste bezoekers en moderator(en) ;

ik ben in dezelfde situatie als de schrijver hierboven , alleen zit ik er niet zo warmpjes in dat ik zo veelvuldig naar Thailand kan reizen …
Mijn vraag is de volgende : wij (mijn Thaise verloofde en ik dus ) zouden graag trouwen , door geldgebrek zal het Thaise huwelijk (met groot feest en “dorry”) nog wat moeten wachten tot er daarvoor genoeg gespaard is .
Het is nu de bedoeling om zo spoedig mogelijk het huwelijk in België te organiseren , dat zij daar weg kan , ze zit in een uitzichtloze situatie , verdient als horecapersoneel amper 8500 baht per maand , waarvan al 4000 baht onmiddellijk naar de huur van haar kamer gaat … Elke maand is dus een gevecht om rond te komen , en door haar onmogelijke uren (van 11 tot 15 en van 18 tot sluitingstijd , soms 02 of 02 u ! 7 op 7 , geen vrije dag !!) is het voor haar onmogelijk om iets beter betalend te zoeken zonder in de prostitutie te belanden . Het feit dat ze geen enkel diploma heeft (moest al werken van haar 9 jaar ) maakt het allemaal nog wat moeilijker .
Iedereen zal wel begrijpen dat ik haar zo snel mogelijk naar België wil halen …
De te volgen procedure met alle aan te vragen en in te vullen documenten staat op de website van de ambassade , maar mijn vraag is heel eenvoudig : is er iemand die deze weg al heeft afgelegd , en ons daarbij de soms zeer belangrijke hindernissen kan aangeven , waarvoor we moeten opletten , of wat er zeker erg belangrijk is … We willen immers geen fouten maken , zodat alles van een leien dakje loopt en we binnen afzienbare tijd samen een menselijk bestaan in België kunnen opbouwen ! Alvast bij voorbaat dank voor alle hulp en iedereen die iets weet ; reageer a.u.b. , ik hoor liever iets drie keer als halverwege te moeten vaststellen dat er iets ontbreekt …

Groeten , Ronny - Sunny