Ff aclimatiseren in HCMC

Als nieuwkomer op deze site (en voor de eerste keer naar Vietnam en Laos) heb ik een vraagje.
We komen op 14 januari 2011 aan in HCMC. Ik moet daar zo’n 2 dagen blijven om daarna 3 weken rond te reizen. Weet iemand een lekkere plek om even te acclimatiseren? Ik denk aan een guesthouse met een schaduwrijke binnentuin. Zijn die er? Alles beter dan een hotelketen. Blij met elke suggestie. Dank vast.
Nicolette

Hallo Nicolette,

Allereerst welkom op het forum.

Eigenlijk vind ik dit een vreemde vraag; je "moet " twee dagen in Saigon overbruggen?
Maar terzijde.

Om te acclimatiseren in Viet Nam moet je gewoon in Saigon de straat op.
Het stikt er namelijk van de scooters en als er in je Saigon een beetje aan gewend bent dan valt het, misschien Hanoi uitgezonderd, overal 100% mee.

Ik weet geen guest house met patio want ik zit altijd in een hotel met de mooiste binnenplaats van Saigon ( in mijn ogen ) Continental hotel.

Maar een leuk terras is in het backpackers gedeelte Allez Boo.
Leuk restaurant met een groot ommuurd terras is barbequegarden ( vlakbij het stadhuis), heeft een eigen website.

Ook een mooi terras op een binnenplaats is tegenover Park Hyat hotel ( bij opera house ) is " The Refinery ".

Ook zijn er diverse tripjes te maken naar plekken die misschien niet in je reisschema zijn opgenomen.

Je hoeft je echt niet te vervelen of terug te trekken op een binnenplaats, in Saigon jkun e je echt goed vermaken.

veel plezier
Ton.

Beste Ton,
Dank voor je tips. Moest wel even grinneken omdat uit je reactie bleek dat het leek alsof we ons in een ommuurde ruimte 2 dagen willen verschansen in Saigon. Maar wees gerust, we zijn ervaren reizigers die niets liever willen dan zo veel mogelijk verkennen. Ik zie ons ook meteen op de scooter rondcrossen.
Ik vroeg me alleen af of er in de stad ook een oase te vinden was in de vorm van een vriendelijk guesthouse met een lommerrijke binnentuin. Ik heb daar goede herinneringen aan als ik denk aan steden als Bangkok, Bangalore en Delhi.
Ik vind dat zelf altijd leuker dan een internationaal hotel. Je voelt je dan ook meteen een beetje bij mensen thuis.
Ik heb hotel Continentaal even gegoogeld en dat ziet er natuurlijk ook geweldig uit.
Dus nogmaals dank dat je de moeite nam om te reageren en voor de tips.
Een hartelijke groet,
Nicolette

Hoi Nicolette,

Als je in HCMC 2 uur vrij te spenderen hebt, heb ik en tip voor je.
Er is een groep locale vietnamees studenten die elke dag een gratis stadstour organiseren. Verwacht geen tour waarbij historische jaartallen je om de oren heen vliegen, maar meer een gezellige wandeltocht met een locale student die je verhalen vertelt die niet in de Lonely Planet-gidsen staan.

Dit is hun website: www.vietnamfreetours.com
Ik hoop niet dat ik hiermee forum regels heb gebroken :wink:

Goede reis in Vietnam!

Heel erg bedankt voor deze leuke tip. Ga er zeker gebruik van maken.

Ohh das n leuke tip, ga ik ook doen! Thnx

Nee hoor, de forumregels zijn niet gebroken (je maakt geen reclame voor je eigen bedrijfje hiermee). En een hele leuke tip inderdaad! Dankjewel!

Groetjes, Anne