Ferryboot naar Victoria vanuit Vancouver ( Tsawwassen)

Wij gaan vanuit Vancouver naar VancouverIsland voor een weekje. We hebben een auto gehuurd en willen dus met de Ferryboot over vanuit Tsawwassen. Is het noodzakelijk om dat van te voren al te reserveren? Wij gaan op 14 mei 2017!
Is het slimmer om een retourticket aan te schaffen of is een enkeltje goedkoper? Ik kom er op de website van de maatschappij niet zo uit!:varen:

Volgens mij worden maximaal in de orde van 40% van de plaatsen vooraf gereserveerd, de rest blijft over voor mensen zonder reservering. In Mei zit je niet in het hoogseizoen, volgens mij is een reservering niet noodzakelijk en dan hou je wat vrijheid in je planning. Als je 30-45 minuten van te voren aan komt lijkt het me sterk dat je niet mee kunt.
Op welke pagina zie jij iets over retourtickets? Volgens mij betaal je gewoon per enkele overtocht.

Je kunt trouwens vanaf de boot soms walvissen of dolfijnen spotten. De beste plaats daarvoor is buiten voor op de boot op het bovenste niveau. Het kan er erg guur zijn met koude wind, dus zorg dat je er wel op kleed (sjaal, capuchon, etc).

Dank je wel voor je reactie! Ik heb trouwens niets gelezen over retourtickets, was gewoon benieuwd! Is er maar 1 maatschappij die overtochten organiseerd?

Voor zover ik weet worden alle normale veerboten in British Columbia door BCFerries gerund.

Dank je Pieter!

Geen probleem, ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt.

Hoi Pieter… daar maak ik dan maar even gebruik van!:slight_smile:
Is het slim om allerlei hotels van te voren te boeken? Wij gaan 14 mei, als we van het cruiseschip afkomen, de auto ophalen en het plan is naar Victoria te gaan, daar 2 dagen blijven, dan naar Tofino, ook weer 2 dagen (denk ik), daarvandaan naar Parksville en via Duncan weer terug naar Vancouver, daar willen we de 20e terug zijn zodat ik nog een hele dag Vancouver heb want de 22e gaan we weer naar huis!
groetjes Yvonne

Ik zou met name Tofino inderdaad van te voren boeken. Het is niet heel grootschalig, dus als de enigzins betaalbare hotels vol zitten heb je niet veel keuze meer. Ik zou wel kijken of je niet 3 nachten in Tofino kan doen anders heb je maar 1 dag te plaatse en dat vind ik wat weinig. Je kunt makkelijk 2 volle dagen besteden aan alle hikes in de omgeving. Daarnaast zijn er ook veel mogelijkheden voor beer en walvis excursies.
De rit van Victoria naar Tofino is best lang, het laatste stuk van de rit is een vrij bochtige weg dus het kan best een vermoeiende rit worden.

Dank je voor de info Pieter! Kan ik weer wat huiswerk gaan maken. Bekeek gisteren het landkaarten van VancouverIsland en zag dat er maar 1 route is naar Tofino. We zijn er over aan het denken om via Nanaimo het eiland op te gaan, dan naar Tofino en daarna terug en dan eindigen in Victoria. Daarvandaan de Ferry naar Vancouver te nemen! Anders rijden we 2 x de hele weg volgens mij! Klopt dat?

Klopt, klinkt als een prima plan.

Het klopt trouwens dat je geen informatie kan vinden over retourtjes op de website van BC Ferries, retourtjes verkopen ze namelijk niet.

misschien ten overvloede maar BC ferries heef teen goed werkende app