We gaan binnenkort (midden juni) met onze dochter van 1 jaar naar Canada. We hebben een grote camper gehuurd (8 meter). Ik vraag me af of het problemen oplevert met de ferry van Vancouver naar Vancouver Island. Is het verstandig om van te voren te reserveren ? En kan je makkelijk met zo’n camper op de ferry ?
Over op de ferry komen zou ik me geen zorgen maken, jaar in en jaar uit
gaan mensen met campers (ook oversised 31 ft en langer) hier op.
in Canada is alles gericht op groot., het is niet de "Rottum"die naar Schier vaart.
Reseveren, als het op tijd moet kan dat geen kwaad.
Reserveren is niet nodig, het is een gewone lijndienst. Waar je wel eventueel wat langer zou moeten wachten als het druk is.
Wat ik me meen te herinneren bij de Ferry van de Horseshoe Bay naar Nanaimo is dat ze maximaal 1/3 van de tickets beschikbaar stellen om vooraf te reserveren. Wij waren er 1-1,5 uur van te voren (uur of 7 in de ochtend) en konden gewoon mee zonder problemen. Dit was met een auto, het zal niet anders zijn met een camper?
Ik weet van een collega die afgelopen jaar ook naar vancouver island is geweest dat hij 3-4 uur heeft moeten wachten. Het zal ongetwijfeld druk zijn geweest waardoor de eerstvolgende 2-3 ferries vol waren (?).
Reserveren is in juni niet nodig. Ook het oprijden is geen probleem.
Tsawwassen - Swartz Bay vaart iets vaker dan Horseshoe Bay - Nanaimo.
Voor vertrektijden:
Vorig jaar met een camper door BC getrokken.
Wij hebben in de ochtend volgens mij de tweede ferry genomen van Horseshoe Bay naar Nanaimo, Wij hadden een grote Camper en moesten in het ruim bij de vrachtwagens. Geen probleem met oprijden dus.
Daarnaast rijden de Canadezen ook in (amerikaans) grote auto’s. Hier is dus ook alles opgericht. Je zal dus niet echt problemen hebben met het oprijden. Daarnaast staan er ook soort van verkeersregelaars die rij voor rij laten rijden en kunnen helpen met uitrijden.
Wij hebben trouwens de nacht doorgebracht op een (stads) camping in Nanaimo. We hebben hier een heerlijke tijd gehad. Mooie groene camping!
Veel plezier
Is de naam toevallig Living Forest oceanside canpground? Die ziet er inderdaad goed uit…
Hey,
Ik heb het even opgezocht.
Het is volgens mij http://www.brannenlake.com/map.php
Maar hun site is geen goede weergave van de camping. Er was niet heel veel op die camping maar het was er wel rustig en groen. Wij wilde hier ook maar een nachtje blijven.
Veel plezier!