Van zaterdag 22-07 t/m 07-08 hebben mijn vriendin en ik een camper gehuurd bij Fraserway.
Na Amerika, willen we nu heel graag Canada ontdekken.
Wellicht belangrijk om te weten… we willen misschien gaan op Vancouver Island maar weten nog niet waar (andere alternatieven zijn welkom).
Wij zouden graag hulp krijgen bij de route naar en van Vancouver Island.
Wij willen vooral veel natuurparken bezichtigen, dus een stad als victoria heeft niet onze interesse.
Nu is de vraag, wie kan ons helpen met het vinden en boeken vd juiste ferry’s van en naar vancouver island?
Vancouver Island is een heel mooie bestemming. Ik ga er volgend voorjaar ook weer heen. Deze keer drie weken. De vorige keren ben ik nooit langer dan een dag of vijf geweest en wil nu echt wat meer de tijd nemen.
Vanuit Vancouver zijn er twee ferry-routes naar V.I. :
Tsawassen - Swartz Bay en Horseshoe Bay - Nanaimo
Wil je direct vanuit Fraserway naar de veerboot, dan is Tsawassen iets makkelijker aan te rijden. Horseshoe Bay ligt noordelijk van Vancouver en vanuit Delta wat lastiger te bereiken.
De prijzen voor volgend jaar zomer staan nog niet vermeld, maar zullen niet zo heel veel afwijken van afgelopen zomer.
Enkele reis: $ 14,85 p.p
Voertuig tot 20ft.: $ 49,25
Per extra ft. : $ 5,60
Dit waren de prijzen voor dit jaar voor beide overtochten.
Ik ben 2 jaar terug met de ferry naar Nanaimo gegaan. Reserveren was toen niet meer mogelijk, maar bij navraag bleek dat ze als ik het me goed herinner slechts 40-60% van de plaatsen vergeven via reserveringen. Er blijft dus altijd plaats over voor mensen die op de dag zelf naar de ferry rijden. Ik ben toen vroeg in de ochtend naar de ferry gegaan en kon toen met de eerste mee.
Een oud collega die een paar maanden eerder is geweest vertelde dat hij 4 uur heeft staan wachten tot ie mee kon. Als je 'sochtends heen gaat en in een ongunstig geval een paar uur moet wachten heb je nog voldoende tijd om voor het einde van de dag aan de west kan van vancouver island te zijn.
Op de weg naar de westkant heb je nog een paar leuke provinciale parken die wel aardig zijn om even te stoppen. Mocht je te weinig tijd hebben kan dit ook op de terugweg.
Het pacific rim national park is zeer de moeite! Je kunt er onder andere 10 hikes doen, daar zou ik zeker een dag of 2 voor uit trekken. Daarnaast kan je nog diverse excursies doen per boot vanaf Tofino (beren, hot springs, walvissen).
Ik ben daarna nog richting the noord oost kant gegaan, de kans op walvissen bij excursies zou daar groter zijn. Ik heb toen inderdaad mazzel gehad, maar de rit er naar toe was bos, bos en meer bos… niet heel spannend…
We twijfelen heel erg of het voor ons wel verstandig is om vancouver island te bezoeken.
We hebben immers maar 16 dagen een camper en willen ook graag Banff en Jasper bezoeken.
Kan iemand ons hier in helpen.
Vwbt de ferry naar en van Vancouver island…
kan de ferry nu wel ofniet van te voeren geboekt worden, zo ja vanaf wanneer?
tips bij het boeken van een ferry, waar op letten?
we hebben mogelijk interesse om van prort hardy naar Prince rupert te varen, maar vrezen de prijs en de reistijd
@ Luengo; jou tip om na het op pikken vd camper via Tsawassen te varen is al erg welkom.
Wat is verstandig? 16 dagen is inderdaad niet veel. Ter illustratie; ik ga volgend voorjaar 3 weken naar Vancouver Island en zal tijd tekort komen.
Je moet een paar dingen afwegen. Is dit een éénmalige reis of komen we nog eens terug? Willen we vooral veel gezien hebben of ook de tijd nemen om wat rust in te bouwen en te wandelen, kanovaren, raften, etc.? Kortom, genieten.
Ik kom al lang in Canada en de ervaring heeft me geleerd, dat hoe minder ik rijd hoe meer ik zie.
De ferry Port Hardy - Prince Rupert zou ik zeker niet in de route opnemen van een slechts 16-daagse tocht. Het is inderdaad duur en het betekent vele extra kilometers.
De overtocht vanuit Tsawassen hoef je niet te reserveren. Je kunt van hier zowel naar Swartz Bay als Nanaimo. Er gaat iedere 30 minuten een boot, dus nauwelijks wachttijden. Bovendien, als je direct vanuit Fraserway gaat en het loopt daar ietsje uit met de presentatie en het tekenen van de papieren, dan loop je kans je gereserveerde boot te missen.