Wij (Gezin, 4personen) gaan met de camper van Calgary naar Vancouver ( via Prince George, Hyder, Terrace, Prince Rupert, Inside passage en dan over Victoria eiland naar Vancouver). Er is al wel een globale dagplanning gemaakt maar deze is zeker niet heilig.
Omdat we van te voren geen Campgrounds reserveren ben ik eigenlijk op zoek naar ’n soort overzicht van beschikbare campgrounds op mijn route. Op deze manier wil ik dan een a twee dagen van te voren de rit plannen en eventueel de campground reserveren.
Wie heeft tips of kan mij verder “op weg” helpen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Hallo,
via www.discovercamping.ca heb je vele campgrounds die je evt. kunt reserveren.
Wij, gezin met 3 kids zijn vorig jaar in canada geweest en hebben de route Vancouver- Calgary gedaan. Van Vancouver via Vancouver island en onderlangs door Amerika Seattle weer naar Ca nada, Wells gray Prov. park, Jasper National park, Lake louise , Edmonton, Calgary.
We hadden een paar campgrounds geboekt omdat we in het hoogseizoen zaten en met twee campers waren. Onze ervaring is dat er over het algemeen wel plaats is, alleen in Jasper werd ons geadviseerd een paar dagen van te voren te boeken. Verder hadden we de eerste en de laatste campground gereserveerd via internet.
Dit kostte 12 dollar . Via internet kun je ook allerlei documentatie aanvragen met alle campgrounds zodat je thuis alvast uit kunt zoeken welke er op de route liggen, maar dit kun je inderdaad ook ter plaatse enkele dagen van te voren doen.
succes met de voorbereiding.
Gr. Marian.
Hierbij enige links waar je een lijst met campgrounds aantreft:
http://www.discoveralberta.com/WheretoStay/Campgrounds/
http://www.1.travelalberta.com/en-ca/index.cfm?pageid=4&Search=Search&Type=Campground-Campsite
Overigens kun je bij lang niet alle Provincial campgrounds reserveren. Hier geldt het “first come, first serve” principe.
Een paar mooie campgrounds langs de route, die je aangeeft zijn b.v.:
Waterfowl Lakes Campground ca. 60 km. ten noorden van Lake Louise
Honeymoon Lake Campground vlakbij Sunwapta Falls
Whistler Campground vlakbij Jasper
Purden Lake Campground ca 60 km. voor Prince George
Francois Lake Resort ca. 10 km. ten zuiden van Fraser lake
KOA Campground Burns Lake iets voorbij Burns Lake
Kinnikinnick Campground ca. 12 km voor Prince Rupert(richting Port Edward)
Quatse River Campground ca 5 km. van de ferrieterminal Port Hardy
Marian en De Raaf,
Bedankt voor de info. Deze zal ik zeker opslaan.
Er komt toch nog wel wat voor kijken voor dat je werkelijk weg kan
…maar dan heb je ook wat!
Hallo Marian,
wij hebben gezien dat je per camper door British Columbia bent gereden. Wij gaan net hetzelfde ondernemen met 2 campers eind juli / begin augustus. Heb jij problemen gehad onderweg om een camping te vinden om te overnachten? Zijn er veel campings? Laten ze allen campers toe of enkel de RV? Is er een verschil tussen het vaste land en Vancouver eiland qua campings? Heb je soms een paar adressen romdom of in Vancouver en Victoria?
Het zou leuk zijn en we zouden het enorm apprecieren indien we een antwoordje van jou zouden krijgen …
Vriendelijke groeten,
Jacky, Leen en Kids
Hoi Leen en Jacky,
Wij hebben in North Vancouver een kleine camping gehad, vlakbij Capilano Suspension Bridge en zijn van daaruit ook Stanly-park gaan bezoeken. Deze camping hadden we via internet gereserveerd omdat wij ook met 2 RV’s waren. RV is Recreation Vehicle dus is ook een kamper, hier heb ik geen verschil in gemerkt, er zijn echter hele grote kampers bv. een pick-up met een oplegger of een soort van touringcar als kamper. Die hebben misschien wat meer moeite met het vinden van een plaats. Onze RV was 27 ft, voor ons groot genoeg met 5-en.
Op V-Island hadden we Goldstream park geboekt, een natuurcamping zonder voorzieningen voor de kamper maar zo’n overweldigende natuur, direct vanaf je standplaats zo jurassic park in, maar dan zonder Dino’s.
Wel minder geschikt voor kleine kinderen ivm ‘afgrond’ achter de standplaats.
We hebben maar een klein gedeelte van V-Island gehad, dus ik weet niet of er grote verschillen zijn met het vaste land. Als je met 2 kampers bent is het altijd fijn als je dicht bij elkaar staat dus handig om een paar dagen vtv te bellen of er plaats is (laptop mee is handig, als er tenminste stroom
is) verder is er overal veel info bij de Visitor Centers. Als je meer wil weten vraag gerust! groet, marian
Wij zijn net terug van een rondreis door AB en BC en vonden geen problemen met campgrounds. Alleen als er een lang weekend is, dan kan het zijn dat er moeilijk een camping te vinden is, maar verder is er altijd wel ergens plek.
En vraag een camping gids bij toeristen info, dan kan je eventueel van te voren bellen. Sommige campings kan je reserveren, sommige niet, daar is het weer het eerst komt…
Maar het kan geen kwaad om van te voren te informeren of ze nog plek hebben.
Veel plezier!
Marian, Anneke,
Heel erg bedankt voor jullie antwoord. Wij vertrekken met een gerust hart !
Leen en Jacky en Kids
Wij zijn ook een gezin met 2 kinderen en willen volgend jaar wrs juni oor vier weken naar canada. De route is ons nog onbekend. Maar deze internetlinks slaan we op en lezen dus ook met dit draadje mee.
Wanneer gaan jullie naar Canada? Onze kids zijn dan 3 en 4 jaar oud. Houden jullie ook een weblog bij? Ik zou het wel leuk vinden om nog wat reisverslagen van gezinnen te lezen over canada.
Als je in Juni gaat, hou er dan rekening mee dat je nog steeds kans hebt op nachtvorst. Wij waren eind Juni in Banff en we hebben het erg koud gehad.
En je kan kijken op http://waarbenjijnu.nl voor weblogs.