campsite's gids west canada

Wij gaan van 22 mei tot 11 juni naar BC. >>>
nou heb ik van het reis bureau een klein gidsje waar ik niet echt wijs uit :slapen:kom met wat campings om te overnachten.
Heeft er iemand tips welk boek of iets ik moet aan schaffen om meerdere campsite’s te vinden.
Staan de campsite’s aan de weg aan gegeven of moet je der echt naar op zoek.
ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Ik heb nog een vraag!
We twijfelen om naar Telegraph cove te gaan.
Is iemand daar geweest en was het de moeite waard om dat hele eind te gaan rijden.
We gaan ook naar Tofino namelijk.
Ik heb ook de keuze om naar Tofino en Campbell river te gaan.
Ik weet het niet meer
HELP
Danielle

Wat wil je juist bezien?
Vooral Vancouver Island?

Ik denk dat je best een Milepost zoekt, daar staan al de campsites in. Als je in een toeristische streek bent zal je de camping meteen zien, als het er vrij verlaten is , moet je je ogen goed openhouden.

we hebben 4 dagen met aankomen mee op het eiland.
In de route die ze gegeven hebben staat van whistler naar tofinon
daar een hele dag
dag erna naar campbell river en dag daarna naar telegraph cove en dag erna naar victoria.
Nou heb ik gekeken en ben dan alleen maar aan het rijden dus wilde victoria overslaan.
dan is er iets minder kilometers te maken.
het moet wel vakantie blijven.
dus vroeg me af of telegraph cove de moeite was om 4oo km te rijden?

Wij zijn in dezelfde periode in Canada.
Ook staat bij ons VI op de planning maar wij gaan niet hoger dan Courtenay… en nemen wel Victoria mee, onze voorkeur gaat uit naar Tofino en de Pacific Rim… dus rijden we vanaf Nanaimo-Courtenay-Port Alberni-Uclulet/Tofino-Port Alberni-Bamfield en dan naar Victoria voor de oversteek terug naar Vancouver.

Voor campsites kun je vooraf ook google maps raadplegen…RV Parks/campsites intypen en alle parken komen tevoorschijn.

wel moeilijk hoor die keuze’s die je moet maken.
wil alles wel zien

Tsja, ‘alles’ zien is sowieso lastig, daar heb je waarschijnlijk een leven lang voor nodig. :smiley:

Als je tips voor campings wilt is het handig om dag voor dag je route hier te plaatsen. Wellicht hebben de andere forummers dan nog extra tips voor bezienswaardigheden en goede campings.

Hallo Danielle,

Het probleem met “alles” te willen zien is dat je eigenlijk niet veel ziet want je zit meer in de wagen/camper te rijden in plaats van te genieten van de natuurpracht, de sfeer op te snuiven en dergelijke. En er is zoveel te zien dat je zoals “jurjenb” zegt er een hele leven voor nodig zal hebben. :wink:

Ik zou als ik jou was wat keuzes maken. Ik zou niet naar Telegraph Cove rijden, het is een heel stuk en het is maar een heel klein plaatsje waar niet zoveel te doen is tenzij je tijd hebt om er een “whale watch” tour of “bear watch” tour of langere wandelingen wil doen. Ik zou mijn tijd in Tofino doorbrengen, daar kan je ook zulke tours doen en prachtige wandelingen.

De trip van Whistler naar Tofino neemt al een hele dag in beslag, zo’n 7-8 uren rijden zonder te stoppen onderweg. En er is zoveel moois te zien onderweg naar Tofino zoals de Brandywine Falls net na Whistler, Shannon Falls bij Squamish, Porteau Cove langs de Sea to Sky Highway, Little Qualicum Falls, MacMillan Provincial Park, Sproat Lake en dergelijke. Overnachten in Tofino, daarna een hele dag doorbrengen in Tofino en Pacific Rim National Park. Nog een overnachting in Tofino en daarna kan je eventueel naar Victoria (dit is zo’n 5-6 uren rijden zonder te stoppen). Vertrek vroeg dan heb je tijd om nog wat dingen te zien onderweg en blijf dan 1 nacht in Victoria en ga de dag erna later in de namiddag of avond terug richting Vancouver (als je daar dan weer naartoe gaat natuurlijk). Dan heb je nog bijna een hele dag in Victoria.

Campsites staan meestal overal goed aangeven met een bord langs de weg. Een goede website om verschillende campings te vinden in British Columbia is: http://www.camping.bc.ca/ De mooiste campings zijn meestal die van de Provincial Parks en die staan ook altijd goed aangegeven. Voor informatie over het camperen in de Provincial Parks van British Columbia kan je op deze website vinden: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/things_to_do.html

Verder kan je ook het Visitor/Info centrum binnen wandelen (in eender welke plaats) om daar info te krijgen over camperen in BC. Er zijn daar gratis gidsen te krijgen. Je kan zelfs op de luchthaven in Vancouver (als dat degene is waar jullie aankomen) als je uit de gate wandeld naar de onthaal hal een info booth zien met verschillende gratis folders en gidsen (accommodaties, campings, activiteiten, etc…) die je kan meenemen.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

bedankt voor jullie hulp.
ben nu weer een stuk wijzer!
DAnielle

Dag allemaal,

Ook wij trekken deze zomer met de camper door West-Canada. Ik vroeg me af of het nodig is om op voorhand een kampeerplaats te boeken? Tijdens onze reis in Australië hadden we de gewoonte vroeg te vertrekken en, naar gelang de afstand en wandelingen die we tussendoor deden, tussen 14u en 16u een camping te zoeken zonder vooraf te boeken. Dit was nooit een probleem, altijd was er wel ergens nog een plaatsje te vinden. Toen was het daar echter laagseizoen…

Nu vraag ik me af, gezien het in Canada hoogseizoen is, dit ook nu weer zou lukken of moeten we de avond voordien een camping opbellen om een plaats te reserveren?

Bedankt, H

Hoi, het hoogseizoen loopt in Canada tot en met de eerste maandag van september (Labourday) dus dit jaar 6 september.
Camping zoeken moet tussen 14u. en 16u. goed te doen zijn. Tijd zat om eventueel de volgende te zoeken. Drukke plaatsen heb je kans daarop (Banff, Jasper, Tofino b.v.).
Je geeft niet aan hoe je reist, tent of camper.
In ieder geval veel plezier.

Cor

Dag Esveld,

Bedankt voor je reactie. Wij reizen per camper (dit stond ook in m’n vorig bericht maar daar heb je waarschijnlijk over gelezen).

We halen onze camper op in Vancouver en nemen onmiddellijk de ferrie naar Vancouver Island. Omdat het vrij laat zou kunnen zijn dat we in Victoria aankomen heb ik alvast voor de eerste twee nachten een plaatsje op een RV camping in Victoria gereserveerd.

Daarna plannen we een bezoek aan Tofino, terug de ferry op om via Hgw 99 naar Whistler, Kamploops, Jasper, Banff, Canbrook en kelowna terug naar Vancouver te rijden. Hiervoor rekenen we 25 dagen. De stopplaatsen staan nog niet vast. Dit zien we ter plaatse wel.

Ik denk om de dag voor we in Jasper en Banff aankomen toch een campsite op te bellen en een plaatsje te boeken. Zo kunnen we heel op het gemak de streek verkennen. Kent iemand een goed adres in de buurt van Jasper en Banff?

Bedankt, H

Hoi HV547,

dat lijkt wel een vluchtnummer van een vliegmaatschappij :nod:.
Ik had het inderdaad niet goed gelezen, zal de ouderdom wel wezen.
Wat ik wel lees is dat je meteen na de vliegreis de camper wil ophalen en de ferry naar Swart Bay wil nemen. De camper verhuurbedrijven eisen dat je na aankomst eerst een overnachting ter plaatse boekt. Of lees ik dit ook verkeerd en wordt ik echt stokoud.
Of bedoel je dat na verblijf in vancouver de camper ophaalt en vertrekt naar Victoria. De camper verhuurbedrijven zoals Canadream, Cruise Canada en Fraserway zitten ten zuiden van Vancouver dus al aardig op weg naar Tsawwassen maar dat zal je zelf wel uitgezocht hebben.
Mooi dat je de reis niet hebt vastgelegd en jezelf terplaatse laat leiden.

Veel plezier in dit mooie land.

Cor

Hoi Cor,

We zijn inderdaad op de hoogte van de eisen van de verhuurbedrijven en hebben een overnachting voorzien alvorens de camper op te halen. Ook voorzien we om tijdig bij het verhuurdepot te zijn zodat de volledige procedure (kennismakingvoertuig e.d.) snel kan gaan…

Ik hoop om rond 15u de ferrie te halen in Tsawwassen zodat we de eerste dag ook wel wat tijd hebben om boodschappen te doen, de camper in te richten naar eigen wensen,…

Vancouver bezoeken we aan het einde van ons verblijf. Enkele dagen een kamer in een mooi hotel om toch nog heel even de batterijen op te laden voor terug te moeten keren naar het echte leven!

Toch bedankt voor de tips!
Groeten, H