Over vier weken gaar dan eindelijk na jaren ons reis naar Down Under beginnen.
Wij gaan o.a. ook met een auto van Melbourne naar Adelaide waarbij onze accomodaties al zijn geregeld.
Ik ben voor leuke wegen aan het googlen en kwam onder Adelaide uit bij Lake Albert, daar loopt een weg over een schiereiland en gaat dan met een kleine pont over richting Narrung en vandaar kom je weer op de B1. Het is een onverharde weg, dus als het regent zullen we het niet doen. Maar weet iemand hoe het met die pont zit? Het is een uur rijden om er te komen en ik wil dan liever niet weer helemaal terug hoeven. Of waar ik dat op kan zoeken? Op google maps ziet het er uit als een normale kleine pont en staan er ook auto’s op.
Alvast bedankt
Wilma
Hallo Wilma,
Heb lopen zoeken en kwam dit tegen misschien dat je dit zoekt…zie website…
http://www.coorongcountry.com.au/html/narrung.html
oh… je bent er al geweest of je bent er nog…laat weten hoe het was…
Kees.
De weg naar de pont is een hele goede gravel road. En de pont vaart 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, helemaal gratis. Op onze website www.dutchjumbo.nl heb ik er een verhaaltje over geschreven. Ga in het menu links naar Ontmoetingen en vervolgens naar Ontmoeting 31, Pontbazin Jill, Narrung, onderkop: Niemand betaalt de veervrouw. Voor de jongeren hier, jaren geleden was er een tv serie met de naam ‘Who pays the ferryman’.
En voor wie het hele verhaal niet wil lezen, Jill en haar man en nog drie familieleden runnen de pont. Als Jill dienst heeft, komt haar man wat eerder en eten ze samen in de unit bij de pont. De enige keer dat het lastig is, is als er in de familie een verjaardag is want dan kan nooit iedereen komen. Jill maakt het ook mee dat ze tijdens haar nachtdienst een normale nachtrust heeft omdat niemand naar de overkant wil. Bij de veerpont is een terrein waar je kunt (gratis) kunt kamperen. Geen stroom, wel een wc.
Wegens tijdgebrek zijn we niet over het schiereiland gereden maar wel erlangs, hadden toen wel een andere ferry. Wie weet de volgende keer.
Fijn dat het leuk geweest is, wat ik uit je bedank posting begrijp. Je bent nu waarschijnlijk in Wellington over de pont gegaan, neem ik aan. Zelfde type pont, alleen iets drukkere weg.
En om niet op elke post een antwoord te schrijven, had je nog drop en pepermunt enzo mee en verliep dat goed? Ben wel benieuwd want als de regels zouden veranderen wil ik dat volgende ‘klanten’ ook correct kunnen vertellen.
Haha die willem, ga je handelen? Grinnik
Bij iedereen gaat het anders bij de douane, maar ze willen je gewoon graag pesten als je als toerist komt en je koffer vol met eten hebt zitten.
Nou Echidna
we zijn Australië acht keer binnengekomen, altijd wel met drop, snoepjes, medicijnen voor een jaar, halve Edammers en noem maar op. Maar onze ervaring is dat als je netjes invult dat je wat aan te geven hebt, er niets aan de hand is. Ja, als je kijkt op Border Security wat sommige mensen uit sommige landen denken te kunnen meebrengen aan gedroogde en verse groenten en kruiden en noem maar op, dan is het maar goed dat ze die mensen aanpakken.
Findolin had eerder gevraagd of hij pepermunt en drop kon meenemen en daar had ik hem op geantwoord dat dat kon. Net zoals de kaasjes die wij meebrachten. En dus ben ik benieuwd of alles goed gegaan is. Handelen? Nee!
pesten wil niet zeggen dat je het niet mag meenemen, maar als 1 van hen een slechte dag heeft, moet je het toch achterlaten. En eerlijk en open, daar ben ik altijd al voor geweest!
wij hadden verscheidene houten schilderijen bij ons (erfstukken), en ik had hagelslag mee. Alles netjes ingevuld. ik moest wel mijn doosje slaappillen laten zien bij de immigratie want daar moesten we wel naar toe.
hij haalde een schilderij eruit, die mijn man zo had ingepakt dat je het hout goed kon zien. Toen ik zei dat het erfstukken waren vond hij dat zo leuk, dat we door mochten. Drop en pepermunt, thee en koffie mag je ook meenemen. Ik had ook thee mee. Maar wel aangeven.
dat is eigenlijk het belangrijkst. En die boete wat ik zie op border security is belachelijk laag. In Amerika krijg je zo duizend Dollar boete en hier 240.als je ziet wat mensen meenemen, echt belachelijk.
Even een kleine update: de weg naar en van de pont bij Narrung is helemaal sealed.
gisteren van Goolwa via Wellington naar het gratis kampeerterrein (prachtig aan het meer) gereden, en vandaag langs de Coorong naar Robe. Onderweg 2 unsealed loopjes genomen, maar die kun je vermijden.
Hoi Lennart,
hartstikke bedankt voor je update. Zo kunnen we volgende reizigers optimaal informeren. En leuk dat je er overnacht hebt. Zo weet ik dat kampeerterrein er ook nog is. Er verdwijnt er nog wel eens een door een verbodsbord. Fijne reis verder.