Ferry Noorwegen

Hallo,

Na een beetje rond surfen op zoek naar een ferry naar Noorwegen.
Graag zou ik een Ferry Vanuit Belgie, Nederland of eventueel Duitsland tot in Bergen of Trondheim vinden. Ik zou vooral het bovenste deel van Noorwegen willen bezoeken. Onderste helft heb ik in het verleden al bezocht.

Weet er iemand hier of er zo’n ferry lijn bestaat?

groeten

Er gaat zowiezo een ferry vanuit hirtshals denemarken naar bergen.

Dan kom je meer bij een cruise uit, kijk eens of je hier wat aan hebt:

Gaat de hele Noorse kust langs tot aan de Noordkaap

http://nl.hollandamerica.com/ennl/main/Main.action
Cruise vanuit Dover UK naar de Noordkaap

Het zou de bedoeling zijn om vanaf Bergen of Trondheim met de auto door Noorwegen te rijden tot de Noordkaap, niet met de boot tot aan Noordkaap.

Met de verbinding kristiansand, hirtshals heb ik al ervaring. Maar zou indien mogelijk graag van dichter bij belgie vertrekken met de boot. Want het is toch al rap een 1200km tot in Denemarken. Dus heen en terug 4dagen van de reis die ik zou verliezen met die afstand af te leggen.
Indien er van hier niets vertekt is het natuurlijk een optie zoals je zegt om van denemarken naar Bergen te varen. Maar dan eerst kijken wat voordeligst uitkomt (tijd en geld). Van Hirtshals naar kristiansand en de extra brandstof en tijd om tot Bergen te rijden. Of van Hirtshals tot Bergen varen.

Ideaal zou zijn moest ik van In België, Nederland of Duitsland tot Bergen of Trondheim kunen Varen en dan de bovenste helft van Noorwegen met eigen auto doorkruisen. Maar zo’n verbinding blijkt niet te bestaan. Daarom mensen gevraagd die toch zo’n verbinding zouden kennen

Er gaat in ieder geval wel een ferry van Kiel (Duitsland) naar Oslo, dat is 700 km en die reis duurt 20 uur. Vanuit Oslo zit je per auto via de E6 na zo’n 500 km al in Trondheim. En vanaf Luik is het maar zo’n 600 km naar Kiel

Als er al een ferry zou gaan van Zeebruge naar Trondheim duurt dat net zo lang

Wij zijn vorig jaar in 3 weken vanuit NL naar de noordkaap gereden en terug naar bergen. Hier hebben wij de ferry naar hirtshals genomen. Als je regelmatig kijkt op de sites van de ferrys dan kun je een gunstige prijs uitzoeken. De ferry bergen-hirtshals was in ons geval goedkoper als naar oslo rijden en dan de ferry daar te nemen. Daar komt nog bij dat de ferrytocht best mooi is en de route naar oslo niet zo.

I suggereerde de route via Oslo dan ook omdat deze het best overeenkomt met wat de topicstarter aangaf te willen; snel tot aan Trondheim. Op die route mis je veel moois, dat klopt. Het zou mijn eigen keuze ook niet zijn.

Via Bergen mis je trouwens ook heel wat moois. De route die ik afgelopen zomer heb gereden vanaf de Hirtshals/Kristiansand ferry, op Lysebotn aan is van onovertroffen schoonheid.

Zo wie zo vind ik Noorwegen beneden Trondheim mooier dan er boven. En wie snel naar de Noorkaap wil rijden gaat het beste via Zweden en Finland :stuck_out_tongue:

Volgens mij is er geen optie van Nederland/Belgie/Duitsland naar Bergen/Trondheim. Althans… Ik heb hem nog nooit kunnen vinden. (Wat natuurlijk heel goed aan mij kan liggen)

Mogelijke alternatieven:
Kiel - Oslo –> Hele mooie overtocht met erg leuk schip. Wel duur. Vanuit Oslo kun je makkelijk en snel naar het noorden

Hirtshals - Bergen –> Zie post van schoentje

Als je snel en goedkoop naar het noorden wil zou ik Frederikshavn - Gotenburg pakken en dan door Zweden omhoog. Je kunt dan richting Noorwegen als je op de hoogte bent die je wilt zien. Is goed te doen alleen is die weg door Zweden niet zo mooi. (vind ik)

@Schoentje: Wat voor schip wordt bij die overtocht Hirtshals - Bergen gebruikt? Is daar wat op te doen of is het een standaard ferry?

De ferry tussen Hirtshals en bergen was vrij luxe, meer een klein cruiseschip. Het is niet zo dat er veel te doen was. Er werd een film vertoont er er was live muziek, maar als het weer goed is sta je toch buiten om de kust te bekijken.