Vervoer naar Noorwegen

Vanuit Duitsland naar Noorwegen:

Vanuit Duitsland naar Zweden:

Vanuit Denemarken naar Zweden:

Vanuit Zweden naar Noorwegen:

**Per trein: **

• Kopenhagen (Denemarken) - Oslo (Noorwegen)

Hallo,

Is het nodig om tickets voor de overzetboot van Denemarken naar Noorwegen op voorhand te boeken of is er meestal wel plaats?
Blijven de prijzen die nu weergegeven worden hetzelfde of is het zoals bij vliegtickets dat de prijzen stijgen naarmate de vertrekdatum nadert?

Vooraf boeken is meestal goedkoper is mijn ervaring. Helemaal in het drukkere seizoen is het risico op een volle boot aanwezig. Qua prijs hangt het van de drukte af, hoe minder plek, hoe duurder. Je kunt geluk hebben als je last-minuut boekt maar het kan ook echt duurder zijn. Ik boek meestal ruim op tijd.

Bedankt voor uw snelle antwoord! Het weer afwachten voor een kampeervakantie in juli/augustus is dus geen goed idee…

Nog een vraagje: waarom is Hirtshals-Langesund zoveel duurder dan Hirtshals - Kristiansand? Op de site van visitnorway is het ene 275 H/T en het andere maar 36 H/T.
Heeft dat een reden?

Zal ongetwijfeld een reden hebben… Maar die ken ik niet (afgezien van de afstand). :slight_smile: Zal wel te maken hebben met concurrentie & vraag en aanbod. Hirtshals-Kristiansand via Colorline is een van de goedkoopste. (Althans, de laatste keer dat ik gekeken heb)

Kan ik hier ook een vraag stellen over het reizen binnen Noorwegen, want hier vind ik niks over. Ik zal een kleine week in Stavanger verblijven, waarbij ik geregeld naar het Lysefjord zal afreizen voor de Kjeragbolten en Preikestolen etc. maar ik kan nergens een duidelijke regeling vinden i.v.m de bus of eventueel boot? Ik ben te voet dus met de auto is geen optie!
Met vriendelijke groeten

Hoi Alexander

Ik heb het linkje niet bij de hand (staat wel op het forum maar zie het zo snel niet staan en zit momenteel niet in NL) maar als je op visitnorway.nl even zoekt kun je daar een aantal links vinden naar sites met informatie over openbaar vervoer in Noorwegen. (Bus/trein tijden enzo).

Groetjes Thijs

Via Wereldwijzer app

Hallo, momenteel aan het kijken om de overzet te boeken van Hirtshals naar Bergen. Geen enkele boeking mogelijk? Via color line krijg ik steeds dat er niets meer beschikbaar is, kan toch niet ? Wel voor een camper van 8m (fietsen inbegrepen) en 3 pers / vertrekdatum 20/07 ( terugreis hoeft niet met de overzet kunnen we ook met de bruggen doen)

Ben ik hier nu zo laat met mijn boeking of klopt er iets niet?

• Updated - - -

deze mogelijkheden zijn er

Met de bruggen:

Vanaf Kolding de E20 (richting Kopenhagen) naar Oslo = 8:30h +/-

Fjordline bedoelde ik

Je hebt al geboekt las ik maar ik boek zelf altijd rechtstreeks bij de maatschappij. Vind ik het makkelijkst en dan heb je zeker de meest actuele informatie.