Op dit moment zijn we een reis aan het plannen voor april 2016. We zijn wat aan de late kant, maar we ontvangen graag feedback op de reis tot nu toe opgesteld. We hebben ongeveer 19 dagen en twijfelen enorm of we 1 deel van Zuid-Afrika doen of zowel omgeving Johannesburg en Kaapstad.
Verder aantal vragen; Wat is er te ‘doen’ in Swaziland? Worden we door alleen voor het Noorden te kiezen niet ‘dieren-bekijken-moe’? Is Pretoria de moeite waard? Is het inderdaad beter om niet in Johannesburg te verblijven (alleen na de vlucht om bij airport te overnachten)? We hebben nog een dag extra, waar zouden we die bij kunnen zetten?
Momenteel hebben we:
Dag 1 Amsterdam - Johannesburg
Dag 2 Johannesburg - Pretoria (?)
Dag 3 Pretoria - Graskop/Hazyview
Dag 4 Graskop/Hazyview - Panoramaroute - Hoedspruit
Dag 5 Hoedspruit
Dag 6 Hoedspruit - Krugerpark
Dag 7 Krugerpark - Swaziland
Dag 8 Swaziland
Dag 9 Swaziland - St Lucia
Dag 10 St Lucia (hluhluwe)
Dag 11 St Lucia (bootexcursie)
Dag 12 St Ludia - Umhlanga
Dag 13 Umhlanga
Dag 14 Umhlanga - Drakensberg
Dag 15 Drakensberg
Dag 16 Drakensberg - Golden Gate
Dag 17 Golden Gate - Johannesburg terugvlucht
Dag 18 terug in Nederland
Je kan best in Joburg verblijven, waarom niet er zijn genoeg leuke b&b,s daar. Ja of je dieren kijken moe wordt is persoonlijk. Wij nooit. Is zo mooi die doeren en je kan zo dichtbij komen.
Johannesburg vonden wij de meest chaotische en minst leuke stad van onze rondreis. Het apartheidsmuseum en een fietstocht door SoWeTo waren de moeite waard en dat kan makkelijk in een dag.
Van Pretoria naar Graskop is een beste afstand. Dus zie het meer als een reisdag.
Persoonlijk zou ik langer in het Krugerpark verblijven. Wij hebben er 4 nachten geslapen en we waren nog niet uitgekeken. Iedere dag zie je weer wat anders.
In Swaziland kun je naar een cultural village gaan en naar een glasblaasfabriek. Het park Mlilwane is een park waar je tussen de zebra’s, apen en andere diersoorten door kunt lopen en een leuke accommodatie kunt vinden (behave).
Swaziland-St Lucia is ook een beste trip, maar wel te doen in een dag. Hluwhluwe is een mooi park, maar je hebt ook iSimangaliso bij St Lucia. Ook de moeite waard vonden wij.
Drakensberg zijn wij niet geweest, dus kan ik niets over zeggen.
Heel veel plezier!
ligt er een beetje aan welke tijd van de dag dat jullie aankomen, anders is wellicht dag twee
naar Pretoria een verloren dag?
Voor de rest ziet het er in mijn ogen best goed uit, en gezien de afstanden ook nog goed te
doen, met het noorden en ook omgeving Kaapstad in 17 dagen word een race tegen de klok
ipv. genieten van de natuur, de dieren en de cultuur!
Alles met eigen vervoer inclusief Kaapstad tel dan op 4500-6000km, dus gemiddeld zit
je dan zo 300 km per dag in de auto!
Ik zou zeggen, doe minder en geniet des te meer!
In en rond Jonurg is heel veel te doen en het is ook een super grote stad. Hebben we echt niet in NL.
En Joburg heeft vele gezellige wijken ook Melville, bijvoorbeeld.