Hai Iedereen,
Zijn er nog leuke mensen van 15 februari tot 15 maart in Colombia? Ik ben samen met een vriend vanaf 15 februari in Bogota en reizen dan via de koffieplantages naar Cartagena.
Leuk om nieuwe mensen te leren kennen tijdens de reis.
Hai Iedereen,
Zijn er nog leuke mensen van 15 februari tot 15 maart in Colombia? Ik ben samen met een vriend vanaf 15 februari in Bogota en reizen dan via de koffieplantages naar Cartagena.
Leuk om nieuwe mensen te leren kennen tijdens de reis.
Hoi Aniettje:
Zie dat je leuke mensen zoekt in Colombia en dan specifiek in Bogota.
Mijn oudste dochter woont en werkt daar met haar vriend.Ze heeft ook de nodige contacten en reiservaring.
Gr Jan.
Via Couchsurfing.org kun je makkelijk leuke mensen leren kennen. Je hoeft niet bij iemand te logeren, die site heeft ook forums om mensen te leren kennen, en ‘events’ zoals meet-ups, uitgaan of museumbezoek of wat dan ook. Je kunt ook zelf een ‘event’ aanmaken of iets in een forum posten.
Ik heb al een aantal keer leuke mensen van het land ontmoet via Couchsurfing.
Hoi,
Wij zijn momenteel in Colombia, in Bucaramanga en reizen 23 febr door naar cartagena tem 27 febr en vertrekken dan naar Cuba (dus niet zo heel erg lang) Maar mocht je dan in Cartagena zijn mag je altijd iets laten weten !
De meeste mensen die ik heb ontmoet waren vooral in hostels ! Ook Colombianen reizen vaak in Colombia en zitten vaak in Hostels dus zeker de manier om mensen te leren kennen !!
IK heb ook al van veel mensen gehoord dat ze veel geweldige mensen hebben leren kennen via couchsurfing. Ikzelf kan er spijtig genoeg niet van meespreken Ik reis samen met mijn vriend en heb nu al enkele keren voor gehad dat mannen mij contacteerden, maar van zodra ik vertelden dat ik een vriend had niks meer met ons te maken wouden hebben.
Nu denk ik niet dat dit je mag ontmoedigen, en ik geef voorlopig ook nog niet op ! blijven zoeken naar die geweldige mensen die je wel die fijne logeer of ontmoetings ervaring kunnen geven !
Super veel plezier met je reis want Colombia is een topland !
Groetjes !
Hoi jan. Ik lees nu pas jou bericht. Ik ben nu op doorreis naar Bogota. Vanavond kom ik daar aan. Het zou leuk zijn als je dochter ons wat tips kan geven. Misschien kan jij haar mijn email adres geven?
Aniet_tje@hotmail.com
Alvast dank
Hoi!
Helaas zijn wij dan nog niet in cartagena. Dat is onze bestemming na de carnaval.
Hebben jullie nog ervaringen gehoord van de zeiltocht van cartagena naar Panama?
Veel plezier nog
Groetjes
Hoi !
Heb je al een hostel geboekt ? Ander kan ik in Bogota musicology aanraden ! Een heel relax hostel behoorlijk goedkoop (23 pesos voor de goedkoopste dorm) en het avondeten en ontbijt zijn inbegrepen in de prijs !! Verder is het zeker de moeite om Tejo te gaan spelen in Bogota ! Dat is een typisch Colombiaans spel waarbij je gooit met ijzeren platte ballen naar een box klei en moet proberen om hier kleine witte driehoekjes in te raken (die gevuld zijn met springstof) en die te laten ontploffen ! Goed gelachen met dit spel !!
Er is in Bogota ook een gratis grafitie tour te doen (je kunt uitleg vragen aan de receptie ven je hostel) die ik enorm interessant heb gevonden !
Ook Hotel del Salto is naar het schijnt een heel mooie plek om te gaan bezoeken (Tequendama Falls Museum - Wikipedia) Een verlaten hotel dat is omgebouwd tot een museum en vlak bij mooie watervallen ligt. zelf heb ik niet de kans gekregen dit te gaan bezoeken maar heb er veel goeie dingen over gehoord.
Een eindje van Bogota ligt ook een ondergrondse kathedraal die naar het schijnt ook mooi is om te bezoeken (Kris in Colombia: Zipaquira - Een kathedraal uitgehold in een zoutmijn...) –> blog van iemand die daar geweest is !
En tenslotte de kabel lift naar monserrate om van heerlijk uitzicht te genieten (Monserrate, the mountain that dominates Bogota, Colombia)
Dat is alles wat ik je zo kan aanraden !
veel plezier daar en kleed je warm genoeg aan savonds !
Thnx voor de tips! De graffiti tour stond op ons lijstje. We wisten alleen niet dat het gratis was! Gaan we vragen een hostel hebben we al!
Het oude hotel ziet er ook super uit, we gaan kijken of we de tijd daarvoor hebben.
Bedankt! Groetjes
Leuk om al deze verhalen te lezen! Genoeg tips zo te zien. Wij vertrekken volgende week naar Colombia. Hebben jullie nog recente tips qua veiligheid? Op al die blogs lees ik zo’n uiteenlopende reacties. O.a. ook dat lokale bussen op alle trajecten nog wel eens met regelmaat worden overvallen. Aangezien wij alles met openbaar vervoer willen doen hoor ik graag of iemand daar zijn bevindingen over wilt geven.
Gipke, ik zou de Engelstalige nieuwssites over Colombia bijhouden terwijl je daar bent. Bijvoorbeeld http://colombiareports.co
En vraag de locals of een bepaalde busroute veilig is.
Reizigers in dit forum zijn vaak al een tijd geleden geweest.
Veel plezier!
Ok, bedankt Cecilia!