Heb een retour A’dam - Bogotá geboekt, 6 juli heen, 18 augustus terug.
De eerste week doe ik Spaans en verblijf in een gastgezin in Bogotá.
Op 15 juli vlieg ik naar Cartagena. Daar misschien ook een week Spaans en de buurt verkennen.
Parque Tayrona staat op mijn verlanglijst en misschien met een boot van Cartagena naar Panama, en dan weer terug naar Colombia.
Maar misschien moet ik die boottocht maar skippen en me volledig concentreren op Colombia? Graag advies/tips…
Marijke
dat wordt een mooie reis :).
je kunt met de boot naar Panama, maar zal dan wel terug vliegen als ik jou was.
Lees mijn sites eens, daar staan wel wat leuke dingen over Colombia op. Ben er nu 2 keer geweest en ga begin volgend jaar weer. Dan doe ik het zuiden aan, daar ben ik namelijk nog niet geweest.
Een mooi rondje voor jou kan zijn:
bogota-koffie zone (salento, armenia)-villa de leiva-san gil-barranquilla-santa marta-park tyrona-panama-cartagena.
Hi Marijke! Jij naar Colombia ik naar Kenia, we vertrekken dezelfde dag maar dan naar totaal andere bestemmingen. Ik ga met de jongeren reis 2012 Kenia. Ik zou graag meer willen weten over ervaringen van een week Spaans in Bogota en Cartagena want zelf heb ik geen ervaringen mee… Dus ik reis naar Colombia en ga Spaans leren ? Worden de lessen gegeven door erkende leraren ? Hoe kom ik achter dat deze mensen docenten zijn die mij Colombiaans (spaans) kunnen leren.
Cartagena/Panama met een boot dan ben jij ca. 3 dagen heen 3 dagen terug. Als ik jouw zou zijn zou ik me alleen op Colombia concentreren, genoeg te doen !!
Hola Colombiapassie,
Heb al goede tips gekregen van andere leden, en skip denk ik de bootreis en concentreer me op Colombia.
De eerste week dus Spaans in Bogotá en logeren bij een gastgezin, geregeld via www.deunacolombia.com, een reisbureau gerund door drie Nederlanders die in Colombia wonen. Zij maken op mij een betrouwbare indruk en ik ga ervan uit dat de school goed is. Verder heb ik goede verhalen gehoord over Nueva Lengua en www.babelschoolcartagena.com.
Misschien ga ik vanuit Bogotá eerste richting Cali en Florida, waar ik wat (Colombiaanse) mensen kan ontmoeten. Ik weet alleen niet of het daar (Valle de Cauca) veilig is…
Verder wil ik graag info of het mogelijk is om een simkaartje in Colombia te kopen zodat ik daar nationaal kan bellen.
Ook heb ik begrepen dat voor een bezoek aan de Ciudad Perdida je een geoefende wandelaar moet zijn, dus dat ga ik maar niet doen.
Ben jij bekend met bovenstaande items (simkaartje Colombia en veiligheid Florida-Valle de Cauca)?
Ik wens je alvast veel plezier in Kenya!
Saludos,
Marijke
Vanuit Bogotá e/o Cali kan je Florida bereiken, Florida is een deelgemeente van Valle del Cauca. El Valle de Cauca is een van de meest bekende toeristische gebieden van Colombia, hier vind je veel natuur reservaten, Nevados del Huila, parque de Farallones, parque natural de Tatamá etc. zover ik weet is el Valle del Cauca een veilig gebied in Colombia. Eigenlijk is Colombia een veilig land, je moet sommige plekken niet bezoeken maar als toerist heb je in sommige gebieden niets te zoeken. Simkaartje kan je kopen om nationaal te kunnen bellen zelf inclusief toestel. Tevens kan je minuten op straat kopen.
Een dagje Panama kan ook via een boottocht van Turbo naar Capurgana en vandaar lopend. Capurgana en de grensovergang bestaan uit blauwe zee en witte stranden en niet al te toeristisch (1 boot voor 20 personen per dag). Bij Tolu kun je nog naar de San Bernardo eilanden. Deze zijn echt bijna verlaten en dus erg primitief maar daardoor wel uniek. Barranquila is lelijk. San Augustin is zeker de moeite waard qua ligging.
Alexander
Net terug van Cabo de la Vela. Mocht je willen leren kitesurfen, dan blijkt dat de perfecte plek te zijn (wel prijzig, 90.000 per lesuur, wel 1-op-1). De reis naar Cabo is echt wel speciaal; achterin een jeep met locals (en terug hadden we er 5 geiten bij) door een soort savanne landschap zonder verharde wegen.