Februari 2008 Curacao

Ik wil graag rond februari werken op Curacao voor een paar maanden! Had eigenlijk andere plannen maar die gaan niet door. Heb geen zin om alleen te gaan dus wie gaat er ook heen rond die tijd of heeft zin om mee te gaan? k ben 23 jaar gr kim:zon02::zon02::zon02:

Hoi Kim,
Dit was eerst ook mijn plan, maar geen passende baan gevonden. Gaat denk makkelijker als je daar terplekke zoekt. Hoe wil jij dat doen? Op dit moment zit ik te denken om richting Midden Amerika te vertrekken in november. Mijn planning staat nog beetje open, zoek ook nog reisgenootje, dus je hoort het als ik die kant nog op wil.
Groetjes, wereldziener

.

Ik ga in november naar Curacao!!

Weet iemand hoe het zit met werkvergunning enzo?!

Zie jullie daar wel! :wink:

Ik zit er zelf ook aan te denken om in januari voor een half jaar op curacao te gaan wonen en werken!! Ik ben net afgestudeerd en 22 jaar en het lijkt me heerlijk om er ff tussen uit te gaan…
Maar ben nu aan het uitzoeken wat er allemaal geregeld moet worden etc…en idd een reisgenoot is zeker fijn…

Dit is mijn mailadres: [EMAIL=“susanlevelink@hotmail.com”]susanlevelink@hotmail.com

Groetjes Susan

Beste mensen,

ik zit momenteel 3 maanden op Curacao en het werk zoeken is hier echt een eitje. Ze hebben (in de horeca) altijd wel nieuwe mensen nodig aangezien er zoveel stagaires zijn die altijd een bijbaantje in de horeca vinden maar na verloop van tijd weer terug moeten naar Nederland voor school zodat er weer wat baantjes vrij zijn voor de nieuwe shifting.

Kom lekker hier naartoe. Werk vinden doe je sowieso wel!

Ayo! Joost

Ik vertrek 22 jan en blijf 32 dagen op curacao en wil genieten van al het mooie wat het eiland te bieden heeft. Ik logeer bij goede vrienden van mij,
die daar sinds 2003 wonen.

Het lijkt mij leuk om andere mensen te ontmoeten die evt leuke uitstapjes willen doen en alvast hier contact te hebben zodat we op curacao wat leuks kunnen doen.

Wat mij ook leuk lijkt is tussentijds naar sint maarten vliegen voor een week of zo. of een week lekker zeilen rond de caribi… noem maar op…

Heb je leuke ideeen laat het me weten en wie weet doe ik doe ik gezellig mee.

Alvast veel plezier en een hoop vakantie plezier toegewenst:zon02:

Groetjes Dennis
email: [EMAIL=“d.saddik1@chello.nl”]d.saddik1@chello.nl:zon02:

Ik wil ook in februari voor een paar maanden naar curacao gaan om daar te werken in de horeca. Heeft iemand nog tips voor leuke tentjes en miss waar ik een kamer kan huren? Het internet staat er vol mee maar weet niet of dat betrouwbaar is…

Hallo allemaal,
Ik zit er over te denken om ook naar Curacao te gaan voor ongeveer 3 maanden om daar te genieten en te werken. Ik ben 25 jaar en het lijkt me een hele leuke ervaring. Ik weet nog niet wat voor een werk ik zou willen doen, opzich lijkt me de horeca wel leuk maar heb daar weinig ervaring in. Zijn er meer mensen die er zo over denken of heeft iemand informatie met wat je dan allemaal moet regelen?
Is het makkelijk om daar een woning te zoeken?
Heb je een visum nodig?

Al vast bedankt.
Groetjes Renate

Hi Renate,
Ook ik wil voor 4-5 maanden op Curacao werken/wonen, wanneer had jij in gedachten om te gaan? ik wil begin februari.
Ik ben dit jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van A’dam als Sociaal pedagogische hulpverlener en ben momenteel hard opzoek naar werk binnen deze sector maar heb nog niets gevonden, is erg lastig. Als ik niets kan vinden in de hulpverlening dan wil ik misschien ook wel in de horeca gaan werken, alhoewel ik geen ervaring heb.
Heb je ondertussen al iets gevonden?

Ik hoor graag van je,
Groetjes Yvonne, (24jr)

Hey Yvonne,

Ik heb momenteel nog wel werk en ben er over aan het nadenken om naar curacao te gaan dus ik weet het nog niet helemaal zeker. Weet jij het al wel zeker dat je er heen wilt? Heb je al dingen geregeld? Of ben je ook alleen nog aan het kijken.

Groetjes Renate

Hi Renate,
Ik ben al een paar maanden bezig met het zoeken van werk in de hulpvelening maar is vrij lastig, ik heb nu wel een kinderdagwerlblijf gevonden waar ik hoogstwaarschijnlijk kan werken vanaf feb. woonruimte is er genoeg, dus daar ga ik naar opzoek als ik werk heb.

Er is genoeg werk in de horeca te vinden hoor ik van iedereen dus ik denk dat je daar wel op kan gokken.

Om te werken op Curacao heb je het volgende nodig; geboorte acte, goed gedragverklaring, werkgevers verklaring. Ik ben van plan een open ticket te boeken zodat ik niet aan een datum vast zit…

Wat doe je momenteel voor werk/school? zou leuk zijn als je ook gaat, dan kunnen we misschien samen reizen!

Grroetjes Yvonne ([EMAIL=“yneefjes@hotmail.com”]yneefjes@hotmail.com)

Hoi Yvonne,

Jij hebt nu werk gevonden op curacao in een kinderdagverblijf?
Heb je dat zelf gevonden of heb je een bemiddelingsbureau ingeschakeld?

Ik werk nu al weer 2 jaar bij een welkoop, ik weet niet of je dat kent? Ik ben denk ik al ongeveer 6 jaar van school. Ik heb dierverzorging gedaan. Bij de welkoop hebben we ook een kleine afdeling dieren (konijnen, cavia’s en hamster e.d.) ik doe daar o.a. de inkopen daarvan en verder ben ik gewoon een verkoopmedewerkster. Heb het daar op zich wel naar mijn zin.
Ik heb er al eerder over nagedacht om naar curacao te gaan en ik denk als ik het nu niet doe dan doe ik het nooit meer. Maar ergens zijn er toch nog wel twijfels.

Heb je geen ervaring nodig als je daar in de horeca wil gaan werken? Het lijkt me natuurlijk het leuks om daar iets met dieren te doen maar daar is hier in Nederland al heel weinig werk in.

Ik hoor wel van je.
Groetjes Renate