Fantastische reis door Nieuw Zeeland!

Hoi allemaal,

Van 28 oktober t/m 10 december waren wij voor het eerst in Nieuw Zeeland voor echt een fantastische rondreis! Wat een geweldig land om te ontdekken! In zes weken hebben we zowel het noordereiland als het zuidereiland verkend.

Ik zie hier vaak hele schema’s voorbijkomen en wij wilden dat eerst ook doen. Maar omdat dit onderdeel was van een langere reis, kon ik me er niet echt toe aanzetten om een schema te maken. En ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan! Want het reizen is zo makkelijk in NZ en je komt vaak mensen tegen met allerlei tips, ik vond het heerlijk om ter plekke te kijken waar we heen gingen. Natuurlijk hadden we wel wat hoogtepunten in ons hoofd…

We reisden in een leuk campertje (gehuurd via Totally Campers, dikke aanrader!!) en hebben uiteindelijk de volgende plekken gezien: Auckland, Waikatere (Piha Beach), Waipoua, Cape Reinga, Bay of Islands, Coromandel, Rotorua, Taupo, Tongariro (helaas slecht weer, dus geen Crossing), Wellington, Picton, Queen Charlotte Sound, Nelson, Abel Tasman (helaas ook slecht weer), Blenheim, Kaikoura (helaas zaten we hier precies toen de zware aardbeving plaatsvond, wat uiteindelijk een volle week van de reistijd heeft afgehaald), Christchurch, Lake Tekapo, Mt Cook, Queenstown, Te Anau, Milford Sound, Wanaka, Haast, Fox/Franz Josef, Hokitika, Greymouth.

Een onvergetelijk reis! Als je twijfelt over NZ… gaan!! En als je vragen hebt of onze precieze route met dagen etc. wil, laat het vooral weten!

Groetjes, Herma

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Mooi dat jullie zo’n mooie reis hebben gehad. Wat merkten jullie van die aardbeving en wat hebben jullie in die tijd gedaan?

Het is opvallend hoe vaak mensen zoals jullie, als ze in Northland, Coromandel Peninsula en Rotorua zijn geweest, pal naar het zuiden reizen in plaats van een ronde over het Noordereiland te maken. Zo’n ronde via b.v. het verre oosten en het verre westen van het Noordereiland is ook zeer de moeite waard. Ik vind het wel erg saai worden, schema’s die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Nieuw-Zeeland is vrijwel overal mooi. Je hoeft niet alle highlights te zien.

Ja dat klopt van het Noordereiland. Wij waren wel meer van plan, maar hadden geen tijd meer. We startten én eindigden namelijk in Auckland. Dus wilden op onze terugweg nog oost of west meepakken. Maar helaas hadden we maar weinig tijd over en kozen we voor Coromandel de laatste vier dagen. Maar ik wil zeker nog eens terug, want alles is inderdaad mooi. Wij hadden overigens geen route gepland, maar hebben onderweg gekeken waar we zin in hadden.

We hebben de aardbeving volop meegemaakt. We sliepen nog niet. Ik was in het toiletgebouw en mijn man in de camper. Tijdens de aardbeving rende ik terug naar de camper en de aarde bewoog alle kanten op! Een hele bizarre gewaarwording. In de week die volgde wachtten we eerst af of de weg open zou gaan. In eerste instantie zou dat maar een paar dagen duren en konden we met eigen camper wegrijden. Na een aantal dagen werd duidelijk dat het veel langer zou duren en besloten we te evacueren. Dit gebeurde voor ons per marineschip, waar we ook nog 2 nachten op verbleven… Een hele ervaring! Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb een blog geschreven over de beving zelf en eentje over de week die volgde en evacuatie (zie www.2feelfree.com). Het was hoe dan ook een te gekke reis!

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Ik las net jullie mooie reisverslag, wat een rare ervaring moet dat zijn geweest!
Gelukkig is het voor jullie goed afgelopen.
Ik vroeg me af of op welke camping jullie hadden gestaan waar het zo leuk was (na de Ferry, ontvangst met muffins :+1:t2:) klonk zo leuk! Alvast bedankt :slight_smile:

Hoi! Sorry, zie je bericht nu pas! Ja, die camping was geweldig inderdaad! Smiths Farm Holiday Park, bij Picton. Je kon er ook heel leuk naar een waterva wandelen en gowworms kijken :slight_smile:

Sent from my SM-J710F using Wereldwijzer mobile app