familiereis in 2014

Hallo reisliefhebbers,

In 1989 heb ik Indonesie bezocht. Een rondreis van 4 weken met de reisorganisatie ‘van Ginkel’( bestaat niet meer). Het was een boeiende reis die begon in Singapore en eindigde op Lombok. Nagenoeg alle highlights die de reisbureaus ons voorschotelen heb ik toen gezien. Toba-meer, Samosir, Djakarta, Bogor met zijn Kebun Raya, de theeplantages, heetwaterbronnen, Tangkuban Peraha, Bandung, Djogyakarta, Borobodur, Bromo, Gunung Agung, Besakih, Ubud, Sanur, Mataram en Senggigi. Heel veel zoals jullie zien. Bijna alles kan ik me nog voor de geest halen, ondanks dat ik geen enkele foto meer heb.
In 2014, na 25 jaar, wil ik graag terug. Mijn partner lijkt het prachtig om met de kinderen, hun partners en de kleinkinderen minstens 2 weken op Bali te vertoeven in een mooie villa. We zijn dan met 8 volwassenen(2x60, 4x 30-36) en 2 kinderen (3 en 2 jaar).
Buiten deze twee weken met de familie op Bali denken wij eraan om, met z’n 2tjes, hier aan voorafgaand een of twee weken Java en/of Sumatra in te plannen. Of iets anders in (de buurt van) Indonesie. Ik wil graag mijn partner de mooie plekken laten zien die ik bijna 25 jaar geleden bezocht heb, maar ik heb geen zin om deze mooie tocht een kopie te laten zijn van een vroegere reis. Ik denk dat Bandung, Bogor en Djogyakarta en de Bromo een 2e bezoek meer dan waard zijn, maar wellicht is er onder jullie iemand die andere aanraders heeft.

Ik zoek dus informatie/tips over:
[ul]
[li]het huren van villa’s op Bali;
[/li][li]wanneer en waar goedkoop vliegtickets kopen;
[/li][li]tips voor een tour door Java en/of Sumatra;
[/li][li]een alternatief voor deze tour;
[/li][/ul]
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hoop zoveel tips te krijgen dat ik mijn vakantie met een week of twee moet verlengen.