Extra verzekering nodig?

hoi,

Is er iemand die weet of het noodzakelijk is om extra verzekeringen af te sluiten voor een reis door Nepal. Bij het aankopen vliegtuigticket kan je wel een verzekering afsluiten maar daar krijg je weinig info over wat dat juist inhoudt. Mij lijkt gewone CM -ziekteverzekering voldoende maar weet niet helemaal of dat klopt,

Wij hebben voor onze reis naar Nepal inclusief trekking geen extra reisverzekering hoeven afsluiten. De “standaard” doorlopende reisverzekering die we al hadden is voldoende. Ik zou dit even navragen bij je verzekeraar.

1 like

Ik zal alleen ff checken indien je een trekking gaat maken of je reguliere ziektekosten verzekering of je reisverzekering de kosten dekt van vervoer per heli indien er iets mocht gebeuren als er iets gebeurt met je gezondheid en je niet meer kan lopen.

1 like

Wat ik nog vergeet te vermelden is dat ik ook alleen een goede ziektekosten verzekering heb hier in Nederland en een doorlopende reis/annuleringsverzekering. Ik weet niet wat je met CM verzekering bedoeld.

1 like

De verzekering bij een vliegticket is doorgaans een vliegrisico verzekering. Die keert bijv. uit aan de nabestaanden als het ding naar beneden valt. Dus niet voor vertragingen, uitval, etc.

Die verzekering kun je dus overslaan!