extended visum regelen in Indonesie (bali)

hallo, wij zitten momenteel in Bali en willen over enige tijd naar de Filipijnen. Niet 21 dagen maar iets langer. Nu las ik dat je je visum kan verlengen in de Filipijnen zelf, maar je schijnt het ook van tevoren te kunnen doen. Dat is ook een stukje goedkoper.

Heeft iemand een idee of de aanvraag ook in Indonesie gedaan kan worden (liefst Bali, Sulawesi, Borneo)?

Dank alvast! Floor

IK zag kort geleden op een ander travelsite dat het 21 dagenvisum is verlengt tot 30 dagen http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/gratis-dagen-visum-voor-filipijnen-si15718.html

Kan echter nergens bevestigd krijgen dat het inderdaad ook zo is. Weet niet of je genoeg heb aan 30dagen ?

Anders een visum halen, voor adressen even googelen ER zit een Filippijnse ambassade in Jakarta en er zijn ook diverse consulaten, op de diverse eilanden in Indonesie.

PS, ik kan het zelf niet opzoeken via google want die werkt hier niet in Palawan wegens de extreem lage snelheid van internet helaas.

ik heb inmiddels zelf ook een en ander opgezocht, er zit een consulaat in Manado, waar dit waarschijnlijk wel kan.

Dank voor je antwoord.

Graag gedaan. Waar gaan jullie trouwens heen in Filippijnen ? Of nog geen concrete plannen ?

ng niet heel concreet, ben beetje begonnen met lezen over het land. Vigan, Batad, Camigun, Legazpi, Bocaray, etc leken ons wel leuk. Maar we moeten ons er nog goed in verdiepen. Nog goede tips?

Tips ? Ja dan zou ik moeten weten waar jullie interesse ligt. Historie ? Stranden ? Duiken ? Natuur ? Vulkanen ? Kijk ik kan wel een aantal supermooie stranden opnoemen maar als juliie absoluut geen strandliefhebbers zijn heeft dat weinig zin.

eigenlijk alles, misschien proberen een (niet te moeilijke) vulkaan te beklimmen, mooie stranden, natuur, rijstvelden, mooie oude steden, af en toe een feestje, etc. Dus eigenlijk van alles wat. Dank tot zover, dat wordt gewaardeerd.

Dan is Taal vulkaan op 2 uur rijden van Manila een mooie gelegenheid om het te proberen. Is een van de kleinste vulkanen ter wereld, en de helling is niet steil.
En mocht het toch tegenvallen, dan gewoon terug naar beneden en een paardje huren om naar boven te gaan.
Vigan is een absolute topper als je van historie houd, ook de oude binnenstad van Manila, Intramuros trouwens is een bezoek waard, samen met Fort Santiago.
En voor feestjes is het party eiland boracay een absolute must. Boracay heeft mooie stranden trouwens. Vooral Pukabeach en Bulabogbeach. Mooie stranden verder in Panglao, de eilanden rond El Nido en Caramoan.

Maak je planning voor Filippijnen vooral niet te strak, verplaatsen neemt altijd meer tijd in beslag dan je denkt.
Houd er rekening mee dat alle vervoer in particuliere handen is , dus op commerciele basis, dat betekend te weinig passagiers voor een boot of bus en de trip word gewoon gecanceld, in de hoop dat er volgende dag meer passagiers zijn.