Express entry educatie beoordeling

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort de Express entry pool binnen te stappen.
2.5 geleden heb ik via het WHP 6 maanden gewoond en gewerkt in Canada, toen al met het idee om later te emigreren. Dat gevoel is alleen maar sterker geworden, dus ik wil er nu toch echt voor gaan. Ik zou met mijn punten verwacht ik zonder baanaanbod al net boven de grens kunnen zitten (al probeer ik natuurlijk wel een baan te vinden), afhankelijk van de IELTS score tussen de 460 en 490.

Daarom heb ik een vraagje over de beoordeling van de diploma’s.

  • Ten eerste zie ik meerdere instanties die zijn goedgekeurd door CIC, zijn er mensen die met 1 in het bijzonder goede of juist slechte ervaringen hebben?
  • Ik heb een Bachelor en Master op universitair niveau. Klopt het dat het dan weinig meerwaarde heeft om mijn vwo diploma dan ook nog te laten beoordelen?
  • Het aantal punten voor je opleiding vind ik nog wat verwarrend. Als ik namelijk 2 post secundaire opleidingen heb gedaan, krijg ik even verderop 25 punten extra (mits de IELTS aardig gaat). Nu kan dat door in het lijstje de optie te kiezen ‘two or more post-secondary credentials’ of ik kan aangeven dat ik een master heb gedaan en daaronder aanvinken dat ik een 2e post-secondair diploma heb (mijn bachelor). Weten jullie of dat laatste ook zo gezien wordt? Aangezien je voor de master sowieso al een bachelor nodig hebt, voelt het wat vreemd om aan te vinken dat je nog iets hebt, maar anders kun je meer punten krijgen met 2 bachelors dan met een bachelor en master :S

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ha Bastiaan,

Helaas weinig concrete adviezen, aangezien wij pas voorjaar volgend jaar ons willen aanmelden en erin verdiepen. Hoe dat met die opleidingen zot, geen idee. Is je bachalor van een andere opleiding dan je master? Anders zou ik denken dat het niet uitmaakt voor de punten. Wanneer ga je IELTS doen? Ik ben erg benieuwd om daarover ook eens ervaringen te horen. Ook dat is iets dat wij tzt nog moeten doen. Verwacht daar overigens geen grote problemen, hoewel examen doen altijd toch weer spannend is. Succes en laat aub weten hoe het gaat!
Heb je al enig idee waar in Canada je naartoe wilt?

Groetjes Liekje