Nederlands diploma's in Canada...

Hallo,

Worden Nederlands diploma’s in Canada erkend? Ik heb mijn MBO (SPW) en HBO (SPH) diploma. Deze wil ik in ieder geval laten vertalen naar het Engels. Dit schijnt bij erkende vertaalbureau’s in Nederland te kunnen. Heeft iemand ervaring met het laten vertalen van diploma’s? Tips over een goed vertaalbureau?

Alvast bedankt,

Tina.

wij hebben onze diploma s laten vertalen bij bendito zijn ook niet zo heel duur maar wel erkend

Ik heb mijn diploma’s (HBO HHS en certificaten) nooit laten vertalen. Het hangt ervanaf wat je hier wilt gaan doen. Voor een studie lijkt het me wel belangrijk, maar als je via uitzendbureaus aan de slag wilt bij bedrijven zijn referenties hier veel belangrijker. Zorg dus dat je die op orde hebt. Telefoonnummers, emailadressen en posities van oud-werkgevers en -managers.
Nooit hebben ze hier gevraagd om een diploma te mogen zien. Persoonlijkheid, werkervaring en contacten. Daar draait het om.

Maar da’s mijn ervaring :smiley:

Hi Tina,

Als je je diploma’s wilt vertalen omdat je voor een jaar in Canada bent (of korter) is het zonde van je geld. Ze vinden hier referenties heel belangrijk (en ze bellen er ook achter aan :S). Ze hebben me nog nooit gevraagd naar diploma’s.

Wanneer ga je en waar ga je naar toe??

Elissa