Hallo,
Wij zijn van plan om volgend jaar naar Canada te emigreren. Eerst een jaar te werken kijken of het bevalt, daarna een definitieve beslissing te nemen.
Ben al bezig met de IELTS wat je nodig hebt. Hoe en waar kan ik het beste mijn diploma’s laten vertalen? Ik ben verpleegkundige.Moet dit bij het consulaat in Berlijn?
Natuurlijk heb ik de emigratiesite van Canada al wel bezocht. Maar toch…
Heeft iemand ervaring als verpleegkundige in Canada? Wij zoeken een baan in Calgary of Edmonton, Aberta En nemen onze hond mee.
Ook wij hebben vergaande plannen om naar Canada te emigreren (New Foundland). Voor zover ik begrepen heb moet het vertalen van je diploma door een beedigd vertaler gebeuren. Een cv is wat moeilijke om 1 op 1 te laten vertalen. In Canada hebben ze een andere opbouw van de cv.
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat!
Ik heb vorig weekend mijn IELTS afgelegd en hopelijk wordt ons dossier opgestuurd begin november… Canada here we come!
Hebben jullie al een bericht ontvangen? Er komt toch veel bij kijken, hé!
(wij gaan via Buysse in Nederland… duuuuur, maar wel heel goed.)
Ga je als skilled worker?
Of gewoon zo proberen?
Hoi hoi,
Wij gaan als Skilled Worker en hebben alles zelf geregeld, scheelt enorm in de kosten. Ons was ook verteld door de ambassade dat het niet sneller gaat via een bureau.
Ik ben zelf verpleegkundige en dat is best een gedoe om die registratie rond te krijgen. Kost ook een hoop duiten! Maar ja als je echt wilt doe je dat!!
Onze papieren voor permanent resident zijn nu 4 weken op weg. We hebben nog geen bericht gehad, helaas. Maar hebben ook de brief niet terug gekregen (aangetekend verstuurd). Volgens onze Engelse juf heeft een student van haar IELTS voorbereiding die PR binnen een half jaar binnen gekregen. Nu hopen wij dat het ook zo snel gaat. We denken zelf in februari het groene licht te krijgen en dan in april/mei vertrekken!