Hallo,
Wij zijn van plan om volgend jaar naar Canada te emigreren. Eerst een jaar te werken kijken of het bevalt, daarna een definitieve beslissing te nemen.
Ben al bezig met de IELTS wat je nodig hebt. Hoe en waar kan ik het beste mijn diploma’s laten vertalen? Ik ben verpleegkundige.Moet dit bij het consulaat in Berlijn?
Natuurlijk heb ik de emigratiesite van Canada al wel bezocht. Maar toch…
Heeft iemand ervaring als verpleegkundige in Canada? Wij zoeken een baan in Calgary of Edmonton, Aberta En nemen onze hond mee.
Ook wij hebben vergaande plannen om naar Canada te emigreren (New Foundland). Voor zover ik begrepen heb moet het vertalen van je diploma door een beedigd vertaler gebeuren. Een cv is wat moeilijke om 1 op 1 te laten vertalen. In Canada hebben ze een andere opbouw van de cv.
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat!
Ik heb vorig weekend mijn IELTS afgelegd en hopelijk wordt ons dossier opgestuurd begin november… Canada here we come!
Hebben jullie al een bericht ontvangen? Er komt toch veel bij kijken, hé!
(wij gaan via Buysse in Nederland… duuuuur, maar wel heel goed.)
Ga je als skilled worker?
Of gewoon zo proberen?
Hoi hoi,
Wij gaan als Skilled Worker en hebben alles zelf geregeld, scheelt enorm in de kosten. Ons was ook verteld door de ambassade dat het niet sneller gaat via een bureau.
Ik ben zelf verpleegkundige en dat is best een gedoe om die registratie rond te krijgen. Kost ook een hoop duiten! Maar ja als je echt wilt doe je dat!!
Onze papieren voor permanent resident zijn nu 4 weken op weg. We hebben nog geen bericht gehad, helaas. Maar hebben ook de brief niet terug gekregen (aangetekend verstuurd). Volgens onze Engelse juf heeft een student van haar IELTS voorbereiding die PR binnen een half jaar binnen gekregen. Nu hopen wij dat het ook zo snel gaat. We denken zelf in februari het groene licht te krijgen en dan in april/mei vertrekken!
Wij willen ons in Alberta vestigen Calcary of Edmonton. Afhankelijk waar er het meeste werk is voor ons (en leuke betaalbare huizen!).
Wat is jouw plan? Wel lekker dat je IELTS gedaan hebt! Nu nog hopen op een goed resultaat? of weet je het al?
Hoor graag van je terug!
Groetjes Annemarie
Heel leuk om te horen!
Ik ben zelf kinesitherapeut. Maar ik weet nog niet goed hoe het gaat lukken om mij te registreren als erkende therapeut… Waarschijnlijk zal ik nog zware examens/stage en zo moeten doen.
We zijn helemaal verliefd op Vancouver. Dat is behoorlijk duur en de kans dat we daar ooit een huis gaan kunnen kopen lijkt mij nogal klein, hehe, maar voorlopig willen we gewoon huren en we zien wel hoe dat verder gaat.
Volgen jullie al lang Engelse les? Ik heb dat niet gedaan, maar ik twijfel soms wel. Ik heb geen enkel probleem om films te kijken zonder ondertitels en boeken lezen lukt ook prima, maar mijn spelling is echt nogal zwak… :s
Mijn vriend is hier in België advocaat en zijn diploma is niets meer waard in Canada… Maar hij vindt dat niet erg, want zijn job is veel te stresserend en hij wil een volledige carriereverandering doorvoeren en huwelijksfotograaf worden.
We hebben hier nog niet echt veel gespaard, dus het gaat allemaal erg spannend worden… Ik ben eens benieuwd.
Een half jaar, dat hadden ze ons bij Buysse ook gezegd!
Zijn jullie al vaak in Canada geweest?
En ga je eerst op huizenjacht of trek je onmiddelijk naar daar?
Hebben jullie al kindjes of nog niet? (wij zijn alletwee 27 en geen kindjes)
Hoi!
Ik kreeg net met de post het hele pakket terug… Ze willen mijn origineel van de IELTS hebben! Ik had een copy opgestuurd die notarized was. maar daar nemen ze geen genoegen mee! Ik wil ook niet mij origineel opsturen…zucht. Ik heb net de BLTC gebeld, zij willen mij geen extra sturen, maar wel naar de ambassade, helaas wil de ambassade alles in 1 envelope… zucht. Wat een gedoe. Nu zijn we gewoon een maand achter…
Ik heb de ambassade geprobeerd te bellen , maar alleen een stom antwoordapparaat stond aan. Ze willen dat je alles mailt. Dus maar weer een mail weg gedaan met hoge prioriteit. Ik ga namelijk echt niet mijn origineel mee sturen, dat doe je van je behaalde diploma’s toch ook niet?
Wij zijn beide 40 jaar. Ik zit al 25 jaar in het vak en hoop dat ik gelijk voor het nursing examen mag gaan. Want ook hierbij zeggen ze niet zomaar, " je mag aan de slag". Ik heb al heel wat ervaring op veel gebied en genoeg diploma’s, heb zeker niet stil gezeten! Mijn man is ICT-er, dat was eerst ook een skilled worker, maar is nu van de lijst gehaald! Wij gaan ook eerst huren en dan kijken naar iets om te kopen. Je krijgt toch niet direct een hypotheek. ook weten wij niet zeker of we er voor altijd blijven, maar we willen het avontuur zeker aangaan! Je moet anders even naar de website gaan van simone en bart. www.simonebartincanada.com Wij hebben ook hun boek gekocht over emmigreren.
Succes!
Anemarie
Bah, wat vervelend van die IELTS…
Ben eens benieuwd wat dat bij ons gaat geven… ik heb bij het afnemen van de test ook gevraagd een exemplaar naar Buysse te sturen.
Wij zijn vandaag aan het prutsen geweest om pasfoto’s in de juiste afmetingen te krijgen… Ik ben eens benieuwd of dat nu goed is.
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eens naar hun website kijken.