Beste mensen,
Ik ben 27 jaar en wordt dit jaar 28. Ik wil ontzettend graag emigreren naar het zoals ik hoor mooie vriendelijke Canada. Nou zal ik dit jaar ook nog gaan bezoeken als het goed is, maar ik ben sowieso al lange tijd in Maine geweest aangrenzend aan Canada en in die omgeving wil ik ook. Nova Scotia of New Brunswick etc etc.
Ik heb een MBO 4 ICT Diploma en wil eigenlijk graag studeren maar vanwege mijn leeftijd wil ik nu gebruik maken van het Working Holiday visum en op die manier terwijl ik werk mijzelf verdiepen in het Canadese school systeem. Is dit net als Amerika qua leeftijd minder discriminatie dat als je studeert ook redelijk goed aan het werk komt daarna? En wat kan ik met mijn MBO 4 diploma ? Ik begrijp dat een bachelor (wat mijn doel is) moeilijk wordt en dat ik eerst naar een community college moet. Ik ben aan het zoeken en er is zoveel informatie, ik dacht misschien wil en kan iemand mij helpen?
Ook hoor ik dat Canada heel positief tegenover buitenlanders staan en erg verwelkomend zijn ook met hulp en ondersteuning etc is dit zo? Ik wil namelijk proberen dit jaar naar Canada te gaan voor een paar dagen vanuit Maine. Ik wil eigenlijk de knoop doorhakken en ben bijna zeker ook omdat natuurlijk die Working Holiday visum die extra push geeft.
Ook nog de vraag is als ik die visum nu aanvraag en hij is goedgekeurd en ik zal bijvoorbeeld in December heen gaan geld het vanaf het moment dat je gaat of dat je hem heb aangevraagd ?
Ik begrijp ook dat ik er wel snel bij moet zijn nu de kans is er dat ik dit jaar niet meer kan…het is allemaal erg spannend! Ik zou het dan voor volgend jaar proberen…