De belangrijkheid van het diploma tegenover de kracht van liefde

Enige tijd geleden de liefde gevonden die ik altijd al zocht, ze woont in Canada en wil me zo snel mogelijk daarheen zien komen.

Allereerst is het natuurlijk wijselijk te kunnen anticiperen op alle formaliteiten, alle documenten aan te vragen en bij de hand te krijgen.

Mijn zoektocht naar alles hierover begon een week geleden en er zijn natuurlijk vele vraagtekens waarbij als er antwoorden komen er alleen meer vraagtekens verschijnen. :slight_smile:

Mijn grootste vraag op dit moment is hoe doorslaggevend het hebben van een diploma middelbaar onderwijs is om bij mijn geliefde te kunnen wonen. Ik heb talenten en een hoge intelligentie, de mogelijkheden tot het succesvol afleggen van een universitaire studie. Ik heb het alleen altijd al op mijn manier gedaan en ben erg ongelukkig in mijn huidige land van verblijf.

Ik leed aan depressie en alles voelde hopeloos. Een zeer donkere leefwereld is hetgene ik lange tijd kende en me ook opzwelgde aan de binnenkant. Sinds haar veranderde alles. Nu wil ik bij haar zijn en daar een studie volgen, met mogelijke doelstelling een hogere studie met flying colors af te leggen en een eigen inkomen te vergaren. Ik spreek ook vier talen waarvan drie vloeiend.

Wie kan mij meer hierover vertellen? Ook vraag ik me af of een letter of invitation noodzakelijk is in het huidige land van verblijf in ontvangst te nemen en mee te brengen naar daar? Welke andere documenten heb ik nog nodig buiten een paspoort om het land binnen te geraken.

Dank bij voorbaat

Als iemand me wil helpen stap voor stap dan zal ik het niet vergeten. Mag ook in PM. Er zit wel enige haast achter.

Niet mijn expertise, maar voor wat het waard is: Met alleen je paspoort kun je in ieder geval 6 maanden als toerist Canada bezoeken. Je mag dan weliswaar niet werken, maar niemand zal je beletten contacten te leggen, mogelijkheden te onderzoeken en experts te raadplegen.
Ben je tussen 18 en 31, dan kun je een WHP aanvragen. Hiermee mag je een jaar in Canada verblijven, maar ook werken. Aan het eind van je WHP termijn zou je ofwel kunnen flagpolen( de VS-grens oversteken en weer terugkeren naar Canada als toerist), ofwel een "extended stay"aanvragen als toerist. Nederlandse middelbare school opleiding geeft je geen voorkeur/voorsprong.
Meer weet ik er niet van, maar over de WHP is op dit forum veel te vinden en te lezen.

Vraagje he, ik heb i nerderland een bedrijf en volgens de website van canada gov heb je als artiest DJ geen werkvergunning nodig.
iemand enig idee hoe dit zit?

Edwin