Excursies vanuit Arica naar Iquique.

Hallo,
In november zal ik vanuit Tacna(Peru) naar Arica reizen.
Daar eventueel een paar dagen genieten vd kust.
Van daaruit zou ik graag enkele natuurparken bezoeken:Lauca,Las Vicunas en Volcano Isluga,om te eindigen in Iquique.
Enig idee waar ik deze trip zou kunnen boeken?En is het de moeite om in Arica enige dagen te verblijven of is Iquique beter?
Van daaruit zou ik misschien nog naar Antofagasta reizen ofwel richting Argentinië,naar Salta.

Groeten,
Bart

Halo Bartie
Toevallig reizen wij dit jaar met eigen auto door de onderste helft van Zuid Amerika. Hebben in Chili Arica, Iquique en Antofogasta aangedaan. Wij vonden Arica de leukste stad, een beetje low profile nog. En een paar leuke stranden vlakbij. Vanuit Arica kun je reizen boeken naar Lauca, Vicunas. Wij hebben dat met eigen auto gedaan. Als je niet wilt huren kun je in Arica wel trips boeken. Het hostel Jardin del Sol in Arica kan je daar overigens uitstekend mee helpen. In Putre vlak bij Lauca kun je heel goed overnachten. Wel uitkijken want hoogteziekte is mogelijk. Het ligt op 3500 meter. Lauca is prachtig en vooral het meer Salar Surire. Als je foto’s wilt zien kan ik je onze reissite overigens wel doorgeven. Iquique heeft een leuk centrum, maar vonden wij het al veel minder en veel drukker dan Arica, maar het is maar waar je van houdt. Antofogasta vonden wij nog minder. Het reizen door noord Chili is ook wel wat saai vonden wij. De bovenste 1000 km is alleen maar woestijn. Ga je helemaal niet naar San Pedro? Ondanks het toerisme nog altijd een van de mooiste plekken in Noord Chili vonden wij
Groet Ruud en Anna