Na de zomer ga ik voor 3/3.5 maand reizen in Zuid Amerika. Ik vlieg waarschijnlijk op Lima, en wil vanaf daar naar het noorden van Chili (ik denk Arica, misschien Iquique en natuurlijk San Pedro de Atacama om vanuit daar de uitstapjes te maken), dan naar Bolivia, terug naar Peru en dan door naar Ecuador. Ik heb hier dus 3/3/5 maand voor, maar probeer nu een beetje in te schatten hoeveel tijd ik overal kan verblijven. Wat raden jullie om voor hoeveel dagen in noord Chili te blijven? Zou 1.5 week al genoeg zijn voor puur het noorden, dus eigenlijk voornamelijk de Atacama woestijn? 2 weken? Of zijn er nog meer dingen in het noorden van Chili die jullie aanraden? Ik hoor het graag
Nog een aanrader in het uiterste noorden van Chili, tegen de Boliviaanse grens :
het Lauca Nationaal Park (ruig beschermd gebied ‘Unesco Biosphere Reserve’), met o.m. Volcán Parinacota (6.648 m) en Lago Chungará (4.517 m). M.i. één van de mooiste en indrukwekkendste plekken van Chili ! Prachtige streek waar je best enkele dagen voor uittrekt.
Putre (3.560 m) is een prima uitvalsbasis voor excursies. En laat je toe om vooraf wat aan de hoogte te wennen.
Lauca NP is ook één van mijn beste ervaringen tijdens mijn reis door Chili. Een verrassend best wel groen park, waar je veel vogels en dieren ziet. De weg van Arica naar de grens is ook wel indrukwekkend, in 200km 4500m stijgen of dalen.
Ja ik heb er ook super veel zin in!
En bedankt voor je tips, ga ik zeker opschrijven en morgen eens even meer informatie over zoeken. En kijken hoe ik in Putre kom enzo. Klinkt in ieder geval goed!
Dank je wel!