Arica--)Santiago

Hallo,
In november wil ik,na 3 weken Peru,een week tot 10 dagen doorreizen van Arica naar Santiago (eventueel een rustpauze van 2 dagen aan de kust).
Via Santiago reis ik dan verder naar Mendoza(Arg).
Welke plaatsen zijn de moeite waard om zeker te bezoeken op deze route?
(Atacama-streek heb ik al gedaan)
En met welk vervoermiddel?Bussen lijken mij t best.Of is ‘hitchhiking’ te overwegen?

Groeten,
Bart

vanuit arica kun je via putre naar nationaal park lauca eventueel met een tour die je in arica boekt.
een stuk onder arica ligt erg mooi aan de kust het plaatsje pisagua, 40 km. vanaf de hoofdweg en de laatste paar kilometer steil naar beneden, hier vind je een monument van een massagraf van pinochet die hier tegenstanders dood liet schieten en begraven.
ook kun je voor ong. 10.000 pesos met een vissersbootje naar een paar rotsen in zee waar erg veel vogels en zeeleeuwen zijn.
in iquique kun je heerlijk parapenten vanaf een 600m. hoge berg vlieg je een half uur over de stad en land je vervolgens op het strand.
in mamiña kun je heerlijk relaxen in warme bronnen evenals in pica wat een soort oase is in de woestijn.
ook de tochten naar colchane vanuit iquique en ollague vanuit calama zijn erg scenic.
de mooiste toch vond ik de rit op grote hoogte door de andes van colchane naar putre door 3 parken met (rokende) vulkanen, zoutmeren, warme bronnen (3km. illegaal door bolivia) en bijna niemand tegenkomen.
in calama moet je zeker de chuquicamata kopermijn bezoeken, erg indrukwekkend.
ik hoop dat er wat voor je tussen zit, succes