Excursies/tours, in NL of in Ozz boeken?

Hallo allemaal,

Wij zijn druk bezig om een reis naar Australie te plannen.
Onze plannen zijn groots :zon02: Aankomst in Cairns en via de oostkust, Adelaide, Alice Springs, Darwin, Broome naar Perth. Daar gaan wij tussen de 3 en 5 maanden voor uit trekken.
Nu is mijn vraag; wat kun je het beste doen vwb excursies? Hier in NL boeken of in Australie?

Tips zijn meer dan welkom en alvast bedankt. :biggrin:

Groetjes,

Tim

Hallo Tim
mooie plannen!
wanneer ongv,in verband met het weer? auto of openbaar vervoer?
de aankomst in Cairn,s is die geboekt?
je kan niet alles hebben maar ik mis Brisbane,Sydney ,Melbourne
ik ben al heel wat keren in Australie geweest,maar altijd ter plaatse de excursies beboekt
voordeel is je bent niet gebonden,stel je hebt een dag zin om lekker naar het strand ,zit je met de excursie,en mischien wil je naar een andere plaats op dat moment
succes
Jaap
PS
als je vragen hebt mail gerust

1 like

Hallo Jaap,

Bedankt voor je reactie.
Wij gaan halverwege/eind mei 2011. Nog niet geboekt maar gaan we op korte termijn doen.
Waarschijnlijk vliegen met Quantas. Of weten jullie nog andere maatschappijen die vliegen van a’dam naar cairns?

Sydney blijven we een week en Melbourne een paar dagen.
We kopen waarschijnlijk een auto in Cairns en verkopen hem in Adelaide…
Vanaf Adelaide met een outbacktour mee en dan vanaf Alice Springs met The Ghan naar Darwin en dan kopen we weer een auto. Dan waarschijnlijk een 4wd.

Bedankt voor je tips!

Hallo Tim
ziet er goed uit! Cathay Pacific,Malaysia Airlines, Singapore Airlines behoren bij de top 5
van Cathay Pacific weet ik zeker die vliegt ook op Cairns,de andere weet ik niet zeker
het voordeel is dat je maar 1 keer hoeft over te stappen
naar Cairns heb je wel veel overstap tijd,omdat er relatief minder vluchten naar toe gaan al bij voorbeeld Sydney
ik boek zelf meestal bij de vliegwinkel
je moet wel uitkijken met veel uren rijden,en het word snel donker,en word af geraden om in donker te rijden te gevaarlijk[dieren]
groet
Jaap

Dat weten we, :teeth: We zijn niet van plan om 's nachts te gaan rijden.

Het plan is om er wel een soort van doorreis van te maken. Dat moet ook wel, gezien de afstanden. In Hervey Bay en Sydney verblijven we een week en proberen dan verder bij de leuke plekken 3 dagen te staan en dan weer door. Op een dag proberen we dan 4 tot 5 uur te rijden en dan weer ergens ons kamp op te slaan.

Qua lange afstanden rijden zijn wij wel wat gewend. De afgelopen jaren hebben we ook roadtrips door Europa gedaan.

Cathay had ik nog niet van gehoord. Ik zal dat eens uitzoeken.

Bedankt!