Op 12 juni vertrekken wij voor ons 25 jarig huwelijk naar Bali,(we verblijven op Sanur) :zon02:
Nu willen we natuurlijk genieten van elkaar maar ook van al het mooie wat Bali te bieden heeft!
Heeft iemand ervaring met het maken van excursies met een betrouwbare gids die redelijk nederlands spreekt…?
We veblijven er 20 dagen en willen graag zoveel mogelijk zien en beleven.
En hoe zit het met pinnen, ik heb een pas van de postbank inmiddels(ING)
heeft iemand daar problemen mee gehad?
Is het verstandig om een creditcard aan te vragen wat zijn jullie ervaringen?
Pinnen met de nieuwe ING pas moet volgens mij geen probleem zijn. Het is immers gewoon een Maestro en heb er zelf nog niet eerder problemen mee gehad. Ik durf niet te zeggen of ze Nederlandse gidsen hebben daar. Ik heb alleen maar gebruik gemaakt van gidsen die Engels spreken…
Veel plezier daarzo!
ING biedt een betaal- en een royaalpakket aan, waarbij je geen opnamekosten betaalt (1,82 per transactie). En je kunt daarbij een creditcard krijgen. Echter aan een creditcard heb je niet zoveel in Indonesië, tenzij je je (westerse) hotels ter plekke nog moet betalen. Maar je kunt hem natuurlijk wel als “backup” gebruiken in het geval dat je je pasje kwijt bent geraakt.
Ik heb altijd mijn creditcard als backup in mijn zak.
Het is ook mogelijk dat je in winkels (grotere Malls) of restaurants met C.C kan betalen .
Ben niet zo happig omdat het duurder kan zijn .
Ik dacht dat de Indonesiers in het algemeen ook CC gebruiken .
Een creditcard heb ik. Maar nooit gebruikt. Alleen gebruikt voor betalingen via internet aan Amazon e.d.
Waarom zou je die als backup gebruiken?
Je vraagt bij het ING een gemeenschappelijke rekening aan, je krijgt elk een pasje, en je hebt altijd een backup wanneer een van jullie beiden de kaart verliest.
Je kunt per persoon 3 rekeningen aanvragen bij de ING, wanneer ik het wel heb.
Weet niet meer precies , het was 5 jaar of meer geleden.
Wel weet ik dat de Indonesiers bijna altijd met hun CC betalen , omdat soms extra korting wordt gegeven.
Naast een paar honderd euro , mijn eigen bankpas(ABN) neem ik ook altijd mijn c.c .
Als je eigen bankrekening rood staat kan je altijd nog op de pof gaan.
Ook niet vergeten dat Indonesiërs zeer goed zijn in het rotzooien met creditcardgegevens. Wat gebeurd er allemaal als ze dat ding even naar achter nemen? Het zal niet de eerste keer zijn dat de toerist na thuiskomst er enige duizenden euro’s van zijn rekening worden/zijn afgeschreven. Me zij gewaarschuwd.
hallo hannekke…
ik ben een nederlandse sprekende gids op bali. heeft u al excursies gebookt via de andere gids? ik heb ook zelf een website www.tika-excursie.com.
Als u geinteresserd bent, dan kunt u mij emailen.
met de prijs van 25 euro per persoon, kunt u bali bekijken.maar de prijzen is flexible, hangt van u af. En als meer dan 3 personen geef ik goedkopere prijs.