1e vraag, toen ik een simlockvrije telefoon wilde kopen bij de shop van T-mobile en vertelde dat ik hem op Bali wldegebruiken zeiden zij dat ik dan een duurdere triple band tel.moest kopen omdat een goedkope dual band daar niet werkte, ik heb niet zo’n zin om een duur toestel te kopen dus wie kan mij daar iets over vertellen of dit klopt.
2e vandaag kreeg ik een mail van een Belgische vriendin die op Bali is dat je vanaf 17 januari in Lovina niet meer kan pinnen ivm skimmen maar dat je wel je creditkaart kan gebruiken, dit lijkt mij een nogal vreemd verhaal, zij vermoed dat het misschien iets met de Belgische bank te maken heeft, heeft iemand daar al iets over gehoord.
Ik heb mijn telefoon op Bali altijd gewoon kunnen gebruiken, ook oude en goedkope telefoons.
Wat dat bericht van je vriendin betreft:
De Belgische banken hebben iets nieuws verzonnen. Vanaf 17 januari kun je inderdaad bij veel banken niet meer pinnen buiten Europa. Dit geldt dus niet alleen voor Lovina! Betalen met een cc kan wel. Informeer dus goed bij je bank!!!
Dit geldt alleen voor mensen met een Belgische rekening, Nederlanders kunnen gewoon overal pinnen.
Met een cc kan je soms ook pinnen/geld uit de muur halen. Bij een Nederlandse bank is dat echter veel en veel duurder dan een normale pintransactie. Geen idee hoe dat in Belgie geregeld is…
wij hebben gewoon een wereldpas :wereld:van de ABN dus is er totaal geen probleem, dat kost per transactie iets van 2,50 en met de CC 10 euro, dus ik was een beetje aan het balen toen ik dat berichtje van mijn vriendin kreeg, had niet zo’n zin om veel contant mee te nemen.
Nu blijkt er voor ons dus geen enkel probleem te zijn
zo zie je maar weer men lijd het meest door…
Niet vergeten om je pincode van je credit-card te onthouden. Sinds enige maanden moeten nl. de transacties met cc’s uit NL alhier in Indonesie bevestigd worden met NIET alleen het plaatsen van de handtekening op de printstrook maar OOK door de pincode in te voeren.