Voor prive excursie naar Tanah Toraja (TATOR) ga ik geregeld met een prive chauffer die ik rechtstreeks boek via JOHANIS KIDING. Hij is heeft een travel buro waar ik eerst de tarieven opvraag voor hotels in Makassar en Rantepao en uiteraard de rit Makassar naar Tanah Toraja ca. 320 km.
Bij een gesloten deal haalt hij je bij airport Makassar op en brengt je naar gekozen hotel in Makassar toe en de volgende morgen wordt je door een driver opgehaald en begint een verre mooie, indrukwekkend trip naar Toraja. Trip duurt ca. 10 uur mede afhankelijk van aantal tussenstops, momenteel zij de wegen heel slecht en zijn zij bezig met asfaltering.
Voor alle duidelijkheid, tarief is inclusief chauffeur voor de dagen heen, retour en tussenliggende dagen, in principe heb je chauffeur 24-uur ter beschikking.
Beste Otjepb52,
Bedankt voor deze tip. Wij gaan in juli naar Sulawesi toe.
Graag zou ik je willen vragen aan welk bedrag ik ongeveer zou moeten denken voor deze excursie.
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Tinussie.
Ik adviseer je (in het Engels) een mail naar Johanis Kiding te sturen voor een prijsopgave. Stel, je vliegt tot Makassar informeer welke kostenplaatje dat gaat worden. Met de auto van Makassar naar Tanah Torajah ( incl. auto met chauffeur die dan ook die dagen ter beschikking is ), excursies die je wilt gaan doen en eventueel hotels in Toraja die hij ook kan boeken.
Zijn mailadres is: orientcelebestour@hotmail.com
Doe de groetjes aan hem van Joseph uit Holland.