Eventueel reisgenootje gezochtMei/jun/jul 2011

Hallo backpackers!

Ik ben Chris, 22, en ik heb besloten na twee jaar fulltime werken het roer eigenlijk helemaal om te gaan gooien!
Zoo heb ik vanaf maart mijn baan opgezegd en wil ik daarna lekker 3/4 maanden door (het liefst) Thailand, Maleisie, Indonesie en Australie gaan reizen. Dit lijken me enorm leuk landen om van alles te bekijken en andere culturen te leren kennen. Ook lijkt het me leuk om andere backpackers te ontmoeten aldaar.

Indien iemand op voorhand al een vergelijkbaar plan heeft is het wellicht een idee om samen naar Bangkok af te reizen.

Verder ben ik ook benieuwd wat jullie voor tips voor bovenstaande landen hebben.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Hee Chris!

Ik ga van 6 april tot 4 juni in Thailand backpacken.
Ik ben Hanneke, 19, en ik hoop volgend jaar te beginnen aan de lerarenopleiding van de kunstacademie. Als het je leuk lijkt om een stukje samen op te trekken, bericht me maar!

Groetjes, Hanneke

Heey Hanneke,

Ik heb vorige week mijn ticket geboekt.
Ik zal hier op 3 mei vertrekken richting Bangkok om vervolgens drie maanden rond te trekken door Thailand, Maleisie en Indonesie

Wat zoek jij in de reis?

Groetjes,

Ah wel echt vet om meer landen achter elkaar te bezoeken! Jammer dat ik daar niet rijk genoeg voor ben;)

Er zijn een aantal dingen die ik per sé wil doen!:

-Full moon party.
-Jungletocht op een olifant.
-Duiken.
-Strandhangen.
-Lelijke souvenirs kopen (maar daar ontkom je niet aan)
-Tempels bekijken ( en wat er verder aan cultuur is ook, maar daar heb ik me nog niet genoeg in verdiept;) )

Ik las ergens dat er een park is waar je babytijgertjes kan knuffelen… En ja… Ik blijf een meisje:D
Ook een paar losse dingen waar je geen dagen voor uit hoeft te trekken, massages zijn spotgoedkoop natuurlijk.
Spa’s zijn er ook, je kunt scootertjes huren voor 2 euro per dag, regenwouden om U tegen te zeggen.

Nou, dit is wel zo’n beetje de rode draad, hierbij ga ik de beste plekken zoeken, en beetje inplannen wanneer ik waar ben en dan de rest van de dagen invullen met wat er verder in die streek op dat moment te doen is!

Is dat een beetje een duidelijk beeld? En komt het overeen met dat van jou?

Oh, en op de data waarop ik ga, 6 april tot 4 juni, betaal je bij Egyptair van en naar Bangkok maar 519 euro… Ik weet niet hoe flexibel je agenda en portemonnee zijn, maar misschien heb je er wat aan!

Heey!

Nou dat klinkt allemaal erg goed!
Ik heb mijn one-wayticket al geboekt voor 3 mei, maar wellicht dat ik dit iets kan vervroegen, maar dat kan ik nu nog niet echt zeggen.
In principe komt jouw verhala best overeen met dat van mij al wil ik misschien iets meer culturele dingen doen, maar daar komen we vast wel uit.

Ik neem aan dat je gelijk doorreist als je in Bangkok aankomt?
Ik ben ook vn plan vooral van dag tot dag te leven en vooral niet teveel te stressen!

Wel vertrek ik natuurlijk begin juni naar Maleisie, maar dat komt dan weer overeen met jouw vertrek.

Voor jou is het trouwens uitgesloten om nog naar een ander land te gaan?

Hey ^^

Voor het eerste deel van mijn reis heb ik nu contact met iemand! Ik weet niet wat zij denkt over de datum waarop onze wegen zich weer scheiden, maar mocht de situatie zo samenkomen dat we met zijn drieen zijn, zou dat ook prima zijn dacht ik zo:)

Ja, haha, ik ben niet heel overtuigend enthousiast geweest over culturele activiteiten, maar dat wil ik zeker allemaal wel gaan doen hoor, ik weet alleen niet precies wat er allemaal te vinden is!
Ik was idd van plan om daar 1 nachtje te blijven (jetlag wegslapen) en dan meteen door te trekken.
Nou, het lijkt me echt heel leuk om ook nog een ander land te bekijken, maar mijn budget is krap. Hahah. Ik wil ruim kunnen leven daar en van elke kans gebruik maken, en als je portemonnee steeds leger raakt is dat toch lastiger :wink: Daarom denk ik (nu in elk geval) dat ik het bij Thailand hou. Maar misschien ook wel niet. Wie zal het zeggen? :slight_smile:

Ik stuur je een privébericht met mijn e-mailadres!

Groetjes!

Heey Chris,

Ik heb zelf ook het roer omgegooid door een jaar te stoppen met studeren en werk, om 4,5 maand te kunnen reizen. Nu was ik zelf eigenlijk van plan om tussen half maart en begin april te vertrekken. De rede dat ik zo last-minute nog een reispartner zoek is omdat ik al iemand had gevonden, maar die kan helaas niet meer. Nu heb ik al wel mensen gevonden met wie ik misschien 2 weken thailand en twee weken laos ga doen. Ik was van plan om daarna weer 4 weken terug te gaan naar thailand en daarnaast de overige 3 maanden naar maleisie, singapore en indonesie te gaan. Dus opzig komt ons reisschema dan aardig overeen, aangezien ik rond 1 mei weer terugga naar Thailand. Ook jouw idee van de reis komt zo op het eerste gezicht aardig overeen. Ik wil net als jij de verschillende culturen leren kennen, maar dat ook zeker combineren met zon, zee en strand. Hoop wat van je te horen!

Groetjes, Kayleigh(19 jaar)