Eventjes zeuren...

hey guys,

ik kom hier gewoon eventjes zeuren. Mijn man zijn loopbaanonderbreking is aangevraagd en juli 2011 gaan we voor 9 a 10 maand richting Azië.
Dit kost natuurlijk flink wat centjes en hiervoor zijn we dus aan het sparen geslagen. Ik ben natuurlijk verzot op reizen en normaal gezien gaan we een 4tal keer per jaar er tussenuit. Waarvan 1keer voor een 4 a 5weken. 'kweet natuurlijk dat ik met mijn gat in de boter gevallen ben, niet iedereen heeft die mogelijkheid he, maar dit jaar zit het er dus niet in. Zou een beetje gek zijn om nu die centen die we volgend jaar broodnodig hebben op te doen aan een snoepreisje. Toch beginnen die reiskriebels weeral te komen… en heb ik de voorbije dagen zoekend op internet doorgebracht naar goedkope vluchten, reisgidsen die we nog op de plank staan hebben doorgebladerd, fotoalbums ingekeken… Pffff, waarom ben ik toch zo bezeten door de reismicrobe.

Jullie kunnen hier natuurlijk niet veel mee aanvangen, maar mensen die zich hierin herkennen of mij gewoon eens willen uitkafferen omwille van zoveel ‘verwendheid’ doe gerust :slight_smile:

groetjes Ellen

Wees blij dat je uit Belgie komt, wij Nederlanders hebben geen loopbaanonderbreking :wink:

Verder komt je relaas me heel bekend voor hoor. Ik zit ook regelmatig in dubio wat ik nu precies wil… Tijdens mijn vorige baan had ik heel veel vakantiedagen, maar omdat ik te druk was met werken heb ik een groot deel van die dagen weggegooid. Natuurlijk heb ik daar nu spijt van, zeker omdat ik ze niet uit kon laten betalen! Momenteel werk ik in het onderwijs, vakanties zat zou je zeggen. Zeker waar, maar toch merk ik dat ik het vervelend vind dat ik gebonden aan de schoolvakanties.

De zomervakantie is natuurlijk een luxe, lekker lang, volop mogelijkheden om dingen te ontdekken. Maarja, dat is teven mijn ENIGE lange vakantie… En ik wil zoveel plekken zien! Bovendien zijn tickets een stuk duurder in de schoolvakanties. En eigenlijk moet ik ook heel hard sparen voor een opleiding, en heb ik ook nog andere hobbies die zo af en te toch wel wat geld opslokken (duiken en fotografie).

Prioriteiten stellen dus :slight_smile:

Hey, hoezo verwend? Je hebt gelijk. Je zeurt.
Ook al snap ik de reiskriebels erg goed, je gaat volgend jaar mega lang weg. Ik kom ook uit Nederland en krijg ook echt geen loopbaanonderbreking. Wij krijgen eens per jaar (met moeite) 3 weken achter elkaar vrij. Tot nu toe konden we ons niet meer veroorloven dan een paar weken Kroatië en daar zijn we enorm blij mee geweest!!!
Ook een weekje Limburg etc was altijd super. Van alle dingen waar we geweest zijn hebben we altijd een supervakantie gemaakt zonder dat het veel hoefde te kosten en dit jaar gaan we voor het eerst 2 weken naar Kenia. En blij dat we zijn!!! De rest van het jaar moeten we daar echt best wel wat voor laten staan maar dat hebben we er voor over.
Als je het echt niet kunt laten, ga volgend jaar dan een maand minder en ga dit jaar eens dichtbij op vakantie. Vaak heb je niet eens in de gaten hoe mooi het onder je eigen verwende neusje is…

Dus…samengevat…reiskriebels snap ik heel goed maar net zoals bij iedereen kun je het geld maar een keer uitgeven en jullie hebben ervoor gekozen om volgend jaar enorm lang weg te gaan. Geniet van de voorpret, ga deze zomer lekker naar het strand, maak een lange wandeling samen en drink en eet wat op een terrasje, ook dat is luxe en vrijheid.
Zo zijn er zoveel dingen die je ongemerkt doet en waarvan je de waarde misschien niet eens ziet…kijk eens goed naar je leventje hoe goed je het hebt…

Succes!!!

tjaa,loopbaan onderbreking had er ook eventjes aangedacht,550euro in de pocket!Ikzelf vlieg zo’n driemaal per jaar naar Thailand.
Ik moet er wel veel voor laten,uitgaan doen ik niet,heb alleen mijn pc om de triestige dagen door tekomen!
Al een geluk dat ik aan de spoorwegen werkt,dit omdat we veel rustdagen kunnen opsparen.
Over het op reis gaan;het laatst(februarie)was ik nog in Thailand,en ik moet je zeggen de dagen vlogen voorbij.
Wat is verwendheid?Ik werk om op reis te gaan,daar is niets mis mee.
Dit jaar heb ik wel veel kosten,omdat ik in December ga trouwen,eerst 3weken Bkk en daarna naar Indonesie voor een week.

Hey !

Ooohhhh ik weet zo wat je bedoelt !
mijn man en ik vertrekken in september op wereldreis voor 6 maanden.
we hebben een koophuis en moeten dus ontzettend veel sparen om alles rond te krijgen.
Waar we anderhalf jaar geleden heerlijk minimaal 1 x per maand een hotelletje boekten, naar feesten gingen, uit eten etc etc etc
zijn we nu aan het leven van 1 loon. En natuurlijk, we hebben het helemaal niet slecht , maar jemig, even wennen zeg… haha
Ik zit nu wel zelf op het punt dat ik ook alles in de reis wil stoppen. het komt nu ook zo dichtbij… elke euro is er 1 … en zal zich ook vast en zeker dubbel en dwars terugverdienen straks op reis… maar pffff je moet wel even doorzetten zeg.
Oehhhhh heerlijk even zeuren! haha.

Maar, heb je al gedacht een een mid-weekje londen? dat is volgensmij betreffende kosten best te doen?

liefs, Marijke

herkenbaar!!
toen wij van onszelf niet op vakantie mochten omdat we aan het sparen waren voor de wereldreis gingen we in de zomer regelmatig 1 nachtje op een camping in Nederland staan. lid geworden van een vereniging voor natuur en boerderijcampings. Betaal je ongeveer 11 euro per nacht. Op zaterdagochtend tentje in de auto gooien. Naar een gehucht op een uurtje of 2 rijden van huis tjoeken en dan tent opzetten en lunchen met je voetjes in het gras. Dan de omgeving verkennen, nachtje slapen in de tent. Volgende dag meer omgeving checken en 's avonds weer thuis aan de maaltijd
Je hebt het idee op vakantie te zijn geweest en het was vaak nog goedkoper dan een middag op een terras in de stad hangen!

We hebben op deze manier Zutphen en omgeving ontdekt, alkmaar en omgeving, De beemster en de peel.