Willemijn, 34 jaar en ga in december een maand alleen reizen in Azië. Weet nog niet welk land het wordt…ik hoop hier door alle verhalen en tips geïnspireerd te worden. De reizen die ik al gemaakt heb zijn: zuid-Afrika, Thailand, Vietnam, Caribisch gebied (zeilen), de stad Amsterdam (mooiste zeilschip dat er is) oversteek Atlantische oceaan, Israël, Amerika zeilen, Turkije zeilen, Gambia, Marokko. Wil wel heel graag m’n reis in Azië combineren met zeilen daar, dus hopelijk kan ik dat lokaal daar (wat het ook voor land wordt) regelen…
Hoi Willemijn,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je reiservaringen met Gambia?
Ik las dat je al op reis bent geweest naar Thailand,misschien kan je dit combineren met Myanmar,Willemijn?
AirAsia vliegt vanaf Bangkok goedkoop op zowel Yangon als Mandalay. Ideaal als je de populaire route Yangon - Inle Lake - Bagan - Mandalay wilt doen, hoef je niet terug te reizen naar Yangon. De route andersom kan ook natuurlijk. Tickets zijn het goedkoopst als je een paar maanden van tevoren boekt, via hun website.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Myanmar Forum alsook op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Willemijn !
groet,georgessiam.
Hi Georgessiam,
Ben even wat verder gaan kijken naar wat je voorstelt. Myanmar is heel interessant als ik alles moet geloven dat ik erover lees. Een hele ervaring. Is het een optie om eerst een dikke twee weken in Myanmar te reizen en daarna door te gaan naar de Thaise eilanden? Of is dat heel erg omslachtig en te kort in Myanmar? Het noorden van Thailand heb ik bezocht. Ik wil graag water om me heen de laatste anderhalve week en wat afwisseling. Ben geen echt strand-hang-type, meer interactie en beleving. Lees graag je advies. Alvast dank!
Groet, Willemijn
Ik zou gewoon een retour ticket Bangkok Yangon(Myanmar) kopen dat is het handigste,Willemijn !(air asia is het goedkoopst)
In princiepe heb je minimaal 3 weken nodig om rond te kijken in Myanmar!
Yangon is ideaal beginpunt voor een eerste reis door Birma. Je kunt er goed acclimatiseren, voorzichtig kennis maken met de cultuur en de mensen leren kennen.
Zoals in Bangkok vind je in Yangon,ook mooie tempels zoals de ‘Shwedagon Paya’, een groep tempels en pagodes.(moet je beslist zien)In het centrum kun je de plaatselijke markten bezoeken.
Bij een bezoek aan Myanmar is Bagan een “must see”
Bagan is het grootste Boeddhistische ruinegebied ter wereld en onmiskenbaar één van de indrukwekkendste plaatsen van Azië.
Er zijn een aantal tempels( Buledi tempel) waar je een mooie zonsondergang in Bagan kunt zien.
Ik zou zeggen huur een fiets om deze prachtige stad met al zijn tempels te ontdekken,Willemijn.
Je kan deze plaats bereiken ofwel met het vliegtuig,of met de trein(14 a 15uur onderweg) beste is nog met de bus (9uur)tickets kan je bestellen in de betere guesthouses/busstation in Yangon.
Nu ik ken je budget niet Willemijn,maar je kan ook lekker relaxen aan het strand van Ngpali Beach!ligt aan de golf van Bengalen gemakkelijk te bereiken met het vliegtuig vanuit Yangon.