ik ben Kirsten, 23 jaar en momenteel werkzaam als docent scheikunde op het Arcuscollege in Heerlen.
Ik ben tot nu toe altijd op korte vakanties geweest naar onder andere Spanje, Italië, Frankrijk, Turkije, Griekenland, China, Florida, New York.
Ik zou graag een keer een lange reis willen maken of vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland.
Van de ene kant lijkt het me geweldig om gewoon op de bonnefooi te gaan rondtrekken, van de andere kant ben ik hier ook bang voor. Mijn droombaan is het werken met dieren, en dan voornamelijk opvang van kleintjes die zonder moeder zitten en deze opvoeden. Nou ben ik gaan rondkijken en zie ik wel wat vrijwilligerswerk aangeboden staan, maar de kosten zijn gewoon ontzettend hoog hiervoor.
Ik vroeg me dan ook af of iemand hier ervaring in heeft en misschien weet waar je zoiets kunt doen, zonder dat je kost en inwoning zo ontzettend duur zijn. (Bij de laatste wat ik gezien heb was alleen al inwoning 15 euro per persoon per dag).
Misschien is er ook wel iemand geïnteresseerd in hetzelfde en kunnen we verhalen uitwisselen.
Hoi Kirsten,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen aangedaan in het verleden,hoe waren je ervaringen met China,ook de Ming-graven bezocht tijdens je verblijf?
De Ming-graven net iets ten noorden van Beijing zijn de best bewaard gebleven graftombes van Chinese keizers en behoren tot een van de grootste toeristische bezienswaardigheden van de Chinese hoofdstad.
Projects Abroad biedt in veel wereldwijde bestemmingen projecten aan waarbij dier en natuur centraal staan. Zo werk je als vrijwilliger bijvoorbeeld aan het behoud van de natuur, het beschermen van wildlife en het verzorgen van (huis)dieren.
Nou vrijwilligerswerk doen in het buitenland kost dikwijls stukken van geld Kirsten!
Er zijn vele factoren die een rol kunnen spelen bij de bepaling van de kosten, bijvoorbeeld: ga je zelfstandig of met een organisatie; ga je met een organisatie die de kosten inclusief eten, drinken en onderdak biedt of bieden ze alleen de plaats in een project en moet je zelf voor eten, onderdak en onkosten zorg dragen.
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op het Vrijwilligerswerk Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog en hopelijk vind je ergens een vacature waar kost en inwoon gratis is !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Ik ben niet bij de ming graven geweest in Beijing, wel bij de Chinese muur. Dit was ook echt ons hoogtepunt van de reis, voor de rest vond ik alles erg op elkaar lijken, waardoor ik het al snel gehad had met alle tempels en bezienswaardigheden. Ook de hygiëne viel erg tegen, zeker ten opzichte van Dubai, waar we 2 dagen tussenstop hebben gehad.
Voor de rest was het wel echt een hele ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Ik zal echter niet snel teruggaan naar China.
Wat betreft het vrijwilligerswerk begrijp ik dat dit niet volledig gratis zal zijn en kost en inwoning wil ik best betalen, maar 15 euro per dag EXCLUSIEF eten vind ik dan toch wel erg duur. Vandaar dat ik me afvroeg of hier iemand ervaring had met vrijwilligerswerk, liefst via een organisatie vanuit Nederland natuurlijk. En daarnaast zou ik het leuk vinden om met meerdere mensen vanuit Nederland te vertrekken, zodat je ook direct wat aanspraak hebt.
Hopelijk zijn er hier mensen die mij kunnen helpen bij het vinden van leuk vrijwilligerswerk en misschien zijn er zelfs mensen die ook mee willen gaan.
Nou als je eventueel op zoek bent naar een reisgenote Kirsten,dan kan je altijd een oproepje plaatsen in het Reisgenoten Forum hier op wereldwijzer.
Plaats wel in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
Als het je een troost kan zijn Kirsten,ben ik het ook 100% met je eens dat 15 euro per dag zonder maaltijden inbegrepen langs de dure kant is.
Wens je nog veel succ6 toe !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.