Gratis Vrijwilligerswerk

:slight_smile: Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar werk in het buitenland (zoals velen hier). Ik hoef hier niet betaald voor te krijgen als het maar tegen kost en inwoning is, dan ben ik al heel blij. Het gaat mij om de ervaring en om het weg zijn uit Nederland.
Ik zou graag in de buitenlucht willen werken. Ik zit het hele jaar met de neus in de boeken en ik zou het heerlijk vinden om gewoon lekker met lichamelijke werkzaamheden bezig te zijn in plaats van mijn hersens steeds te laten kraken.
Het gaat om de zomervakantie (Juli/Augustus).
Ik spreek Duits, Engels en een heeeeeel heeeeel, echt een heel klein beetje Spaans.
Mocht het relevant zijn > Ik ben 20 jaar.

Vriendelijke groeten,

Irma

Ps: Ik ben niet van plan om naast de reis er naar toe nog extra te betalen. Ik ben namelijk een arme student.

…ik wil best werk doen waar ik bij na moet denken hoor :smiley:

Ik vind allerlei werkzaamheden leuk. In de tuin, als oppas voor kinderen, huishoudelijke taken, iets bouwen, iets afbreken :stuck_out_tongue:
iets met dieren, iets met planten…
zeg het maar…

Hopelijk kan iemand mij helpen…

Al vast bedankt! :slight_smile:

Irma

nog een kleine toevoeging :rolleyes:

ik ben creatief

ik heb geen idee of iemand hier op zit te wachten, je weet het maar nooit… (een pottenbakkerij in Roemenië of zo :stuck_out_tongue: )

Irma

hoi irma!

Na al 2986498674987 keer te hebben gereageerd op de berichten van alle mensen hier op de site, heb ik nog niet veel gehoord, maar ik zit in hetzelfde ‘schuitje’ als jou!

mocht je al iets hebben gevonden of ben je ng op zoek naar een mede-reisgenoot ofzo? ik hoor het graag!

Groetjes van Elise

Hoi Irma,

Als je niet te veel uit wilt geven voor werk in het buitenland moet je maar eens kijken op de site van Livingstone (www.lst.nl).
Deze organisatie verzorgt werkvakanties in Afrika, Zuid-Amerika en Oost Europa. De vakanties duren ongeveer drie en zijn in de zomer.

Ik ben zelf op zoek naar vrijwilligerswerk in Afrika en zoek een goede organisatie die weinig geld vraagt. Als jij al iets anders interessants hebt gevonden, hoor ik het graag.

Groetjes Janneke

Heel erg bedankt, ik zal de site bekijken! :wink:

Ik denk dat ik ook op zoek ga naar buitenlandse forums. Dan plaats ik een berichtje op de site van het land zelf… Misschien is het dan makkelijker om wat te vinden. <_<

Heeft iemand dat al geprobeerd? Al forums/prikborden gevonden?

Groetjes Irma
:slight_smile:

Ik heb net een paar site’s gekregen. Voor mensen die graag met dieren willen werken. Ik moet het zelf allemaal nog goed bekijken. Misschien is het wat.

http://worldanimalnet.org/queryfm.asp

http://www.teneriffa-tierheim-online.de/DE…ge_termine.html

Irma

Kijk eens op www.bouworde.nl
Volgens mij is dat precies wat je zoekt!
De bijdrage die je moet betalen is minder dan de reiskosten die je zou maken als je het zelf zou regelen. Een project duurt 3 weken, maar je kan ervoor kiezen om meerdere projecten achter elkaar te doen.
Je gaat met een internationale groep aan het werk maar het is toch geen georganiseerde reis en… nou kijk zelf maar…

Ik ben naar 5 verschillende projecten geweest (2x roemenie, polen, tsjechie, moldavie) en het is me altijd erg goed bevallen.

Hoi Irma,

Ik ben 21 jaar en wil graag deze zomer ook vrijwilligerswerk gaan doen. Het liefst in Zuid Afrika. Ik heb een adres waar je voor 200 euro per maand kost en inwoning hebt. Je kunt daar veel werkzaamheden doen zoals; een klas begeleiden, activiteiten organiseren, sport activiteiten organiseren met vee werken etc…

Je moet dan alleen ook nog zelf je ticket betalen. Dit is denk ik de goedkoopste manier om vrijwilligerswerk te doen. Ik ben vorig jaar met een organisatie mee geweest en toen was ik veel meer kwijt.

Groetjes van Eefje.
eefje.suijkerbuijk@zonnet.nl

hee allemaal,

Ik heb goede berichten gehoord over WWOOFF (iets van willing workers on organic farms) Deze organistatie zit over de hele wereld
hawaii-fiji…zucht…Het komt erop neer dat je voor het land waar je naar toe wil lid moet worden, dit kost (natuurlijk) geld. Per land verschillend, sommige vragen niks, andere 15 a 25 euro per jaar. Dan krijg je van WWOOFF een lijst met deelnemende farms, en een pasje.
Je moet zelf contact met de deelnemende farms opnemen. Je hoeft niks te betalen, en krijgt kost en inwoning in ruil voor een paar uur werk per dag. Soms kan je zelfs nog wat verdienen, en bij de buurman noten oogsten of zoiets.
Weet niet het exacte adress maar als je via google intikt:
wwooff organic farms vind je het direkt.
Andere mogenlijkheid is natuurlijk de “good old american summercamp”
Je moet via een organisatie (wegens visa), maar je verdient meer dan dat je moet betalen. (altijd leuk)
Goede site is die van CCUSA, sorry weet ook dit adres niet, maar waar is google anders voor.
Heb je iets met paarden, probeer dan yardandgroom (via google),
en anders, moet je/jullie eens kijken op coolworks.com .

Veel succes allemaal!

voor jullie allemaal:

op mijn site staat een aantal organisaties die jullie wellicht kunnen helpen…

aanvullingen en ervaringen vind ik graag terug in mijn gastenboek!

jenny
www.ikreis.net

Voor gratis vrijwilligerswerk binnen Europa kun je eens kijken op http://www.europa-in.nl Je hebt dat keuze uit ruim 4000 projecten in 25 verschillende landen.

Groetjes, Merijn

Bedankt voor al die site’s! :smiley:

Ik heb nog haast geen tijd gehad om me er in te verdiepen. Moet ik nu maar eens mee beginnen. De tijd vliegt voorbij en voor ik het weet is het al juli.

Groetjes Irma :blink:

www.noborders.nl

-Ben jij 18 jaar of ouder en jonger dan 26 jaar?
-Wil jij in een andere cultuur leven gedurende een periode van minimaal 6 tot maximaal 12 maanden?
-Wil je participeren in een non-profit project naar jouw keuze?

Geldt dit voor jou dan betaalt de Europese Unie alles voor jou:

• je ticket
  • je taalcursus
  • je onderdak
  • je maaltijden
  • je verzekering
  • je zakgeld
    Ook wij helpen jou geheel kosteloos.

Kijk maar op Stichting NoBorders

Succes en tot snel.

Robert