Mijn naam is Marijke. Als forumnaam was deze bezet, dus heb ik gekozen voor de naam van mijn dochter die 15 jaar geleden overleden is. Dat is soms lang en soms kort en nog altijd een gemis.
Ik ben 65 jaar. Ik probeer mijn conditie op peil te houden door regelmatig bezoek aan de sportschool en wandelingetjes met onze oude mini tekkeltjes. Mijn man speelt heel goed viool, ik een beetje piano en onze kleinkinderen vinden ons samenspel prachtig???leuk publiek!
Vroeger hebben wij met de kinderen veel gekampeerd. Vooral in zuid Europa en voormalig Joegoslavië. Later zijn wij samen diverse keren in Indonesië geweest. Sumatra, Java, Bali, en tig keer op Bali. Dit keer heeft mijn man geen zin. Hij wil van de zomer wel met ons vouwwagentje naar Frankrijk, maar nu geen tropen. Dus ga ik alleen. Ik ben ook een aantal keren met vriendinnen geweest, maar nu ga echt alleen. Uit ervaring weet ik dat “alleen” maar relatief is, er velen met mij zijn en veel Indonesiërs hun Engels willen oefenen!
Ik vertrek vrijdag a.s. Naar jakarta. Van daaruit met vliegtuig naar padang en naar t maninjau meer. Vervolgens terug naar jakarta om treinreis via bogor naar jogjakarta te maken net tussenstops. Dan wil ik graag naar lombok en van daaruit per boot naar Flores. Mijn vraag: hoe is de bootreis van lombok naar Flores, zijn er diverse dure en lowbudget mogelijkheden en is lowbudget te doen voor mij “als redelijk kwiek ouder dametje”
Alvast dank voor het antwoord, hartelijke groeten, marijke