Hallo, ik ben Hanneke en probeer me te oriënteren op een reis naar Thailand of Indonesië en vraag me vooral af of je het beste een groepsreis kunt maken of zelf je reis beter kunt samenstellen en of er een groot prijsverschil is…hoop hier ervaringen te vinden.
Hoi Hanneke,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op reis te gaan naar Thailand.
Heb je ondertussen al het Thailand Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest of er momenteel wonen.
Wat betreft je vraag,ik zou je aanraden om zelfstandig door Thailand te reizen.
Dat is daar namelijk heel gemakkelijk. Het voordeel is dat je precies kunt doen waar je zelf zin in hebt en geen rekening hoeft te houden met een groep of groepsprogramma.
Mocht je dat juist gezellig vinden, er zijn ter plekke tourtjes te boeken waarbij je ook in een groepje zit, maar dat is dan tijdelijk.
Ik vind Kanchanaburi een aanrader. Ik heb de tour vanuit Bangkok geregeld en ik ging 3 dagen/2 nachten. Bridge over the river Kwai, Tigertemple, Erawan Waterfalls (aanrader!! zoooo mooi!), zwemmen met olifanten, een rivierhotel om in te slapen (basic).
Sukothai is ook erg mooi, ligt ook op een handig route naar het noorden. Vanuit Bangkok ben je er in 6 uur met de bus. Sukothai is een oude hoofdstad van Thailand en heeft prachtige oude tempels. De volgende dag kan je verder met de bus naar het noorden. Chiang Mai vond ik een heel leuk stadje en de jungle trekking was ook erg gaaf!
Daarna ben ik teruggevlogen naar Bangkok, ter plekke geboekt, kostte weinig. En nog naar Ko Chang gegaan, een eilandje niet helemaal in het zuiden dus op redelijke reisafstand.
In iedergeval succ6 nog met je voorbereidingen Hanneke !
groet,georgessiam