Ik ben Danielle en wil in juni naar australie gaan om familie te bezoeken en er een vakantie aan vast plakken.
Ben der al een keer geweest en wil kijken of de oostkust de moeite waard is. Hebben al heel wat reizen gedaan. Australië, Zuid-Afrika , Namibië,Botswana, Zimbabwe , Thailand , westkust Amerika, Florida, new york, Europa, Brazilië , canada, Cuba,Lapland. Best wel wat reis ervaring dus ![]()
Hoi Danielle,welkom op wereldwijzer!
Nou als ik je berichtje bekijk heb je al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je ervaringen met Thailand?
De oostkust van Australië is een geliefde route voor fly drives, vanwege de goede toegankelijkheid en de variëteit aan plaatsjes en landschappen. En laten we die prachtige kust niet vergeten, rijk aan baaitjes met goudgele tot parelwitte stranden.
Aan de Oostkust zijn veel meer plaatsen/steden/dorpjes in vergelijking met de Westkust. Het aanbod van barretjes/discotheken/clubs is dus hoger aan de Oostkust. Het is voor de toerist erg makkelijk om uit te gaan omdat alle voorzieningen er op aangepast zijn.
Sydney is overigens een erg dure stad Danielle,de prijzen liggen hier relatief hoger dan in andere steden. Heb je weinig te besteden? Probeer dan buiten de stad je weg te zoeken.
Byron Bay is zeker en vast een must do! Het is een zeer relaxt dorpje waarvan een groot stuk van de populatie uit backpackers bestaat. Je kan er skydiven, surfen, duiken, kayakken … Verken ook eens het bruisende nachtleven. Een fantastische plek die je zeker niet mag overslaan en waar je na je reis met plezier aan terug denkt.
Indien je van plan bent om naar Queensland te reizen Danielle,dan mag je zeker niet vergeten het Great Barrier Reef aan te strepen in je agenda!!! (het grootste koraalrif ter wereld )
Vanuit verschillende plaatsen langs de kust kun je uitstapjes maken naar het rif of naar één van de fraaie tropische eilandjes voor de kust. Vanuit Cairns, in het noorden van Queensland, heb je diverse mogelijkheden om de kustlijn en de tropische regenwouden bij Cape Tribulation en Daintree te ontdekken.
Indien je nog met vragen zit Danielle,dan kan je altijd een berichtje posten op het Australië Forum
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Danielle!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Thailand was zeker leuk maar elk land heeft zo zijn charmes. Australie hebben we al ern keer gedaan en al veel ervan gezien. We wilde eigenlijk Naar australie voor 3 dagen familie bezoek en dan door naar new Zealand. Ik heb maar 3 weken ( eigen winkel ) wat eigenlijk voor ons nu lang is dus denk niet dat het haalbaar is om die 2 landen te doen. We gaan dus voor 3 dagen adelaide en dan oostkust. Al ben ik niet zo van het massa toerisme. Bedankt voor je tips.