even voorstellen

Ik ben Jan en heb plannen om het komende jaar, samen met mijn vrouw, voor de tweede maal naar Australië te vliegen en daar een trektocht te maken met een camper(tje). De eerste maal met een hitop camper van Britz door een groot deel van Australië gereden. De route was toen Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne. Onze plannen zijn nu Melbourne, Perth, Broome, Darwin en daarna óf via de oostkust terug óf via Alice Springs nogmaals. Ben nu aan het uitzoeken welke periode, type camper en vlucht het meest aantrekkelijk is. Ik hoop op deze site wat wijzer te worden.
Grtn. Jan B.

Hoi Jan,welkom op wereldwijzer!
Nou Australie is een prachtig land om te bezoeken,door alle verschillende landschappen en verschillende klimaten, vindt vrijwel elke toerist er iets van zijn gading.
Het oosten van Australië is enorm populair als vakantiebestemming, mede omdat zich hier het Great Barrier Reef bevindt – het grootste koraalrif ter wereld.
Daarnaast tref je er hagelwitte stranden en een mooie blauwe zee. De populairste gebieden van het oosten van Australië zijn Queensland en New South Wales.
Nou wat betreft Alice Springs, is een van de meest bekende steden in de Australische outback. Het is de poort tot wereldberoemde natuurlijke fenomenen zoals Uluru (Ayers Rock) en Kata Tjuta National Park.
Ook kan je vanuit Alice Springs leuke en uitdagende wandeltochten doen langs de Larapinta Trail.
Je zal waarschijnlijk nog met een rits vragen zitten Jan,wel op het Australië Forum hier op wereldwijzer kan je terecht met al je vragen.
Succ6 nog met de voorbereidingen Jan,en laat ons nadien even iets weten hoe je reis was verlopen.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.