Even Voorstellen

Hey iedereen!
Mijn naam is Babette en ik droom al van mijn 12 jaar om naar het buitenland te verhuizen.
Ik heb een grote passie voor reizen ook al heb ik het nog niet veel gedaan.
Ik studeer nu toerisme omdat dit het dichts bij mijn passie aanleunt.
Vele dingen in de wereld zijn prachtig maar wat mij vooral aanspreekt is Australië en Zuid-Amerika!

Hoi Babette,welkom op wereldwijzer !
Nou je kiest er wel een heel mooi land uit om op vakantie tegaan.
Australië is echt het backpackersland bij uitstek!
Door alle verschillende landschappen en verschillende klimaten, vindt vrijwel elke toerist er iets van zijn gading. Het oosten van Australië is enorm populair als vakantiebestemming, mede omdat zich hier het Great Barrier Reef bevindt – het grootste koraalrif ter wereld. Daarnaast tref je er hagelwitte stranden en een mooie blauwe zee. De populairste gebieden van het oosten van Australië zijn Queensland en New South Wales.
Indien je nog op zoek bent naar meer informatie,dan kan je altijd een berichtjes plaatsen in het Australie forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je studies,Babette!
groet,georgessiam.

Welkom op het forum Babette.
Zoals Georges als zei kun je veel informatie vinden over Australië, in het Australië Reiscafé (onderdeel van het Australië forum). Je zou misschien na je studie met een Working Holiday Visa daar een tijdje gaan werken en reizen. Misschien zelfs wel in het toerisme, dat zou mooi zijn voor je cv. Maar sowieso is het een leuke ervaring, ook al ga je fruitplukken of biertjes tappen, om ook jezelf goed te leren kennen, zo in een onbekende omgeving.
Let wel op hoe duur het land is. Veel duurder dan Nederland/België.

Zuid-Amerika is weer heel anders, en is een van mijn favoriete continenten (naast Afrika). Zuid-Amerika is divers, qua arm/rijk, muziek, landschappen, eten etc. Een beetje ruig. Met een enorm rijk verleden. (In Australië daarentegen is iets al ‘historisch’ als het 150 jaar oud is, haha). Ook Midden-Amerika is leuk, althans Nicaragua vond ik superleuk. Mocht je naar Latijns Amerika willen reizen, dan raad ik je aan om Spaans te leren, vooraf of tijdens je eerste 3-4 weken daar. Het is een taal waar je nog je hele leven wat aan hebt.

Wat ook handig is om te weten is dat de kosten per land enorm verschillen. Zo zijn Brazilië en Argentinië ongeveer twee keer zo duur als bijvoorbeeld Bolivia of Nicaragua. Dat kan honderden euro’s schelen op een vakantie van een paar weken.

Informatie over dat continent vind je in het Zuid-Amerikaforum, of per land in de Landenforums (zie via blauwe blak bovenaan > Forums).

Succes en veel plezier in de forums! Als je specifieke vragen hebt waarop je de antwoorden niet kunt vinden in de bestaande topics (of via Google! …is ook al veel te vinden), zien we ze wel verschijnen daar!