Na mijn pensionering ben ik reiziger geworden en dat was een goede keus. In vijf jaar tijd ben ik heel Latijns Amerika doorgetrokken, heb veel leuke mensen ontmoet, prachtige dingen gezien en avonturen beleefd die bij een oude dame passen,ik hang niet meer aan een elastiekje boven de afgrond.
Nu richt ik me op Azie en denk er over om naar India te gaan
Allen veel reisplezier gewenst, travelgranny
Hoi travelgranny,welkom op wereldwijzer!
Nou India is wel een heel mooi land om te bezoeken,voor de Taj Mahal moet je in Agra zijn.
Ook niet te missen is Agra Fort, het massieve fort van rode zandsteen.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het India Forum
Succ6 nog met de voorbereidingen,travelgranny !
groet,georgessiam.
HI georgessiam,
Dank je voor je reactie.
Ik ben van plan om begin oktober tot 20 december naar Zuid-India te gaan: Mumbai- bangalore Chennai- Kerala- evt Goa- Mumbai.
Het lijkt me dat oktober het einde van het regenseizoen is.maar ik kan niet goed inschatten hoeveel regen er zal vallen.
Wat denk je is dit een goede periode om te gaan?
groetjes, travelgranny
De regenperiode duurt het langst in het zuiden van India en is in het noorden korter. In het noorden valt ook minder neerslag. Uiteindelijk eindigt in oktober de moesson en begint de droge periode. De zuidoostkust krijgt dan nog met de noordoostmoesson te maken. Vooral in Madras is het dan erg nat. Dit gebied heeft twee moessonseizoenen per jaar. Meer naar het zuiden in Sri Lanka zijn deze moessonseizoenen duidelijker herkenbaar.
Na afloop van de moessonperiode is het klimaat van oktober tot en met februari zeer aangenaam. Er komen voornamelijk blauwe, wolkenloze luchten voor. De temperatuur ligt weer in grote delen van India rond de 30 graden.