Zuid India in juli en augustus mogelijk om te reizen?

Hallo!

Ik wil deze zomer heel graag samen met een vriendin naar India. We zijn al eerder in Noord-west India geweest, en willen nu dus graag het zuiden bezoeken.
Echter dit is dus precies dan in de maanden Juli en Augustus, oftewel wanneer de moeson valt.
Nu zijn er veel tegenstrijdige berichten over te lezen, onze vraag is dan ook is het mogelijk en leuk om in die tijd in Zuid India te reizen?
Ik hoor graag van jullie!
Bedankt alvast!

mogelijk is het natuurlijk zeker-al zal je af en toe/hier en daar met onaangenaamheden moeten leren te leven. (kleine overstromingen-die wegen kunnen afsluiten e.d.)
of het leuk is-dat is zo persoonlijk (en je meldt ook al niets of de andere reizen in die tijd vielen en of je ander ervaring hebt)-dus daar pas ik bij.
Verder; puntje precies-het is het hele jaar moesson (met 2s)-maar half rainy season (natte moesson) en half dry. Dat hangt ervanaf hoe de winden waaien-basislesje dat ik nog goed van aardrijkskunde herinner. Hoe zuidelijker je zit-hoe eerder de rains start-en hoe eerder ze dus ook weer stoppen.

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Mijn vorige bezoek aan India is nu 3 jaar geleden, en was ook in juli. Ik ben toen alleen in het Noordwesten geweest en heb eigenlijk geen enkele regendruppel meegemaakt. India was geweldig, daarom wil ik ook terug!
Daarnaast ook in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja geweest, ook tijdens regenseizoen, maar heb maar een weekje regen gehad ofzo.

Maar lees best beangstigende verhalen en zie filmpjes/fotos van plassen water tot je knieen… 2 maanden lang zie ik dat niet helemaal zitten.

Zijn er plaatsen waar het meer regent dan andere, zijn er nog veel toeristen, zijn winkels dicht, is er wat te beleven? Dat soort dingen zou ik graag weten. Bedankt alvast!

Ik ben door Zuid India getrokken in Augustus en September en af en toe hadden we een fikske regenbui maar dat viel mee! Drie jaar later dat nogmaals gedaan maar dan in Juli en Augustus en ook dat viel reuze mee. Dus zeker niet aarzelen!
Het is nu eenmaal zo dat ook in India de veranderingen in het klimaat te voelen zijn. Dus die maanden waarin het monsoon zou moeten zijn verschillen al eens!

Fijn om dit te lezen!

Ik had me aangemeld op dit forum op precies dezelfde vraag beantwoord te krijgen, wij gaan ook in juli/augustus naar Zuid India.

Vliegen op Kochi, dus dat is al vrij zuidelijk volgens mij. :slight_smile:

Hallo, In 2005 was ik begin augustus geland in Chennai, een maand later terug van Mumbai. In die tijd slechts een enkele bui gehad. Maar, bij iedere plaats waar ik kwam informeerde ik ernaar; de buien waren me steeds een weekje voor! Blijkbaar reisde ik er achteraan. Overigens geeft mijn enigszins gedateerde Lonely Planet aan dat de beste reistijd voor Chennai ook juli tot september is. De westkust schijnt echter behoorlijk nat te zijn. Gr. Gert Jan