Juli-aug, Noord of Zuid India?

Hoi allemaal,

ik ga komende zomer waarschijnlijk 6 weken naar India. Nou weet ik dat het dan regenseizoen is. Wat raden jullie aan,want ik heb geen zin in iedere dag regen. Ik heb al vaker in landen gereisd waar het regenseizoen was en waar ik geen regen gezen heb. Zal ik gaan of een andere keer in de goede tijd?

Heb je meer last van de moessons in het noorden of in het zuiden?
Ik wilde graag van noord naar zuid reizen(Delhi-Mumbai) Als het haalbaar is. Of alleen noord India en misschien Nepal,maar daar is het helaas ook niet het goede seizoen om te reizen.

En wat is jullie ervaring,kom je veel mede reizigers tegen? Vast wel als je de lonley planet plekken ook op zoekt. Want ik ga alleen reizen,maar ik vind het ook wel leuk om af en toe mede reizigers te ontmoeten.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

Groetjes Karen

Hoi,

In juli-aug moet je Mumbai proberen te vermijden: het gutst er van de regen. :was:Sowieso is het noorden af te raden (vanwege de regen). In Chennai (en zuidelijker in Tamil Nadu) is het dan het droogst.

Vriendelijke groeten,

Camille van Neer
www.amaidi.org

Je kunt naar helemaal het noorden: Kashmir, Manali, Ledak, Dharamsala en ga zo maar door. Prachtig en gezellig.
Het is rustig met touristen in de Gouden Driehoek; Delhi, Jaipur, Agra maar als je geen mensen op de foto wil komt dat weer goed uit. Bovendien rijg je overal Low season korting (of er om vragen)
Het regenseizoen is een fantastische tijd om te reizen, trouwens.Noord of Zuid. De regen duurt nooit dagen. Maar in juli is er nog niet veel regen en is de luchtvochtigheid hoog en dat is best onaangenaam.
Hoogzomer dan is het ook geweldig en het hoogseizoen ook. Dus gewoon gaan!!

ik zat vorig jaar juli in Noord India en Nepal… Met de regen viel het echt heel erg mee in Nepal was het wel iets meer dan in India. Het was wel erg warm, maar goed dat is meestal in die landen zo :wink: In agra bij de Taj Mahal erg mooie foto’s kunnen maken waar nauwelijks mensen bij opstaan!

ik ben echt blij dat ik me niet door het regenseizoen heb tegen gehouden. Wat in Nepal wel jammer was, is dat we de bergen nauwelijks hebben gezien omdat ze in een dik wolkendek hingen, maar goed ik ga zeker nog eens terug naar Nepal dus vond dat achteraf niet erg…

Hey!

Ik heb zelf een poos in het noorden gewoond en ook een tijdje in het zuiden gereist. Heel verschillend! Ik heb zelf de ervaring dat de mensen in het zuiden veel aardiger zijn, dat komt ook doordat het minder touristisch is dan het noorden. Beide heeft z’n charme. Ik zou iig het zuiden echt niet over willen slaan. Zo lief ook, vrouwen in het zuiden proberen je echt met van alles te helpen in de bus etc.
Met name Kerala, links onderin, is wat mij betreft echt een aanrader met de backwaters etc. Maar goed, een fotootje voor de Taj staat ook leuk natuurlijk :slight_smile:
Je zult zien dat je bij alle highlights die in de lonely planet staan wel touristen zult treffen. Hostels zijn prima plekken om friends for life te maken. Maaaar ook de plekken die niet in de lonely planet staan zijn fantastisch…
Op internte staan wel voorspellingen over de moesson, dat zou ik gewoon even checken

Succes me de voorbereiding en GENIET er van!