Even voorstellen! Paardenmeisje op reis...

Goedemorgen allemaal!

Hierbij stel ik mij voor op deze app!

Ik ben Roos, 22 jaar en woon in de buurt van Den Haag! Ik heb een mbo diploma als dierenartsassistente, en helaas geen werk!

Ik ben lid geworden van deze app omdat ik dolgraag naar het buitenland wil om daar te werken met paarden tegen kost en inwoning!

Op het moment heb ik in Nederland geen werk in mijn sector en is het sinds kort ook uit met met vriend (waar ik erg kapot van ben).
Vandaar mijn besluit om op kort termijn naar het buitenland te vertrekken!

Ik hoop op deze app iemand te vinden die eerder tegen kost en inwoning ergens in het buitenland heeft gezeten op een boerderij. En misschien wel iemand die samen met mij ergens heen wil en de zelfde plannen heeft!?

Mijn voorkeur van landen gaat uit naar New Zeeland, Canada of Australië maar om te beginnen is Spanje/Frankrijk of Italië ook goed!

Ik hoop snel iets of iemand te vinden die mij lan helpen!

Groetjes Roos!

Hoi Roos,

Wat leuk, ik ga zelf half juli 2 maanden naar Canada om te helpen tegen kost en inwoning op een ranch. Hoe lang wil je gaan? Voor verre bestemmingen heb je eigenlijk wel altijd een visum nodig. Ik heb zelf gewoon heel veel ranches gemaild en mijn hulp aangeboden. Dan krijg je vaak best wel positieve reacties terug!

Groetjes!

Hoi Roos,welkom op wereldwijzer!
Denk dat je het best een oproepje post in het Canada Forum hier op wereldwijzer!
En natuurlijk kan je ook terecht op het Reisgenoten Forum.
Daar kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten).
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent. Dit geeft je ook een betere kans om mensen aan te trekken tot je oproep.
Succ6 nog met je toekomstplannen,Roos!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

hey,

ik heb een tijd rondgereisd en gewerkt in australie, waarvan enkele maanden als tourguide te paard op magnetic island ( bluey’s horseshoe ranch ).
fantastisch om te doen, leuke ervaring, al moet je weinig luxe voorstellen. 2 a 3 x per dag de paarden uit de vallei of paddock halen, voeren, opzadelen en touristen meenemen door de bush bush en over het strand, daar alles afzadelen, mensen er weer op hijsen, en dan het water in, alles weer opzadelen en terug naar de ranch. van smorgens 07:00 ong tot 18:00 was je zeker wel bezig. soms rustige dagen, soms heel druk. soms een rit met 1 of 2 mensen, en soms groepen van 10 a 12.
ik was lid van WWOOF ( volgens mij stond die afkorting voor; willing workers on organic farms ), een boekje met adressen van farms over heel australie die erbij zjjn aangesloten en die je kan bellen om te vragen of ze werk voor je hebben. je werkt dan voor kost en inwoning. ( soms een bed, en vaker een matras op de grond in een schuurtje ).

Super die tips! Zit nog erg te twijfelen waar ik heen wil! Is ook me eerste reis alleen en dan is het misschien ook weer verstandig niet helemaal naar de andere kant van de wereld te gaan [emoji16]

ik was ook alleen daar, was toen 19 jaar en was prima te doen. australie is een makkelijk land wat reizen/backpacken betreft