hallo,
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is met paarden te werken in het buitenland? Heeft iemand al zoiets gedaan of ken je iemand die dit ooit heeft gedaan? Ik zou bijvoorbeeld op een manege of een ranch in het buitenland willen werken of met paarden in het wild, of iets met paarden en mensen het mag vanalles zijn. Liefst Spaans-Engels-Frans-Duitstalig gebied want dit zijn de talen die ik spreek.
wie kan me een tip geven?
Alvast enorm bedankt.
groetjes
sjoera
Hoi Sjoera
Ik heb via Wwoof, een organisatie van organische boerderijen 1 maand in zuid Spanje gewerkt op een boerderij waar ze 5 paarden hadden( paar uurtjes per dag werken tegen kost en inwoning). Het was echt SUPER leuk. Kijk eens op
;Dwww.wwoof.org ;D
Deze organisatie zit bijna over de hele wereld. De meeste addressen zijn boerderijen maar er zijn ook een aantal maneges bij (in Spanje in ieder geval). Op de boerderij waar ik ben geweest organiseerden ze trektochten voor toeristen door de bergen. Als je wil weten op welke boerderij ik ben geweest kan ik het nummer voor je nazoeken.
Succes!
Groeten Sanne
hai, ik heb ook even een kijkje genomen op www.wwooff.org en heb daar ook een aantal dingen gevonden die mij leuk lijken (paarden, ritten begeleiden, lekker buiten bezig zijn etc). Ik snap alleen niet helemaal hoe dat nu werkt omdat mijn land waar ik wil werken (Spanje- om mijn spaans te verbeternen)niet is aangesloten bij die internationale vereniging. Daarbij lijkt het me ook allemaal wat vaag (wat je dan leest- geen mensen die vlees eten, roken, drugs gebruiken etc) dan denk ik is dat iets voor mij? Weet iemand iets meer over deze WWOOF organisaties of weet iemand iets voor de zomer in spanje met paarden??? groetjes Eline
Hoi Sjoera,
Ik ga dit voorjaar weer een trektocht maken in de Pyreneen. Ik weet dat ze daar veel Nederlandse toeristen krijgen en vorige keer was er ook een Nederlands meisje aan het werk, dus wie weet! Kijk maar eens op www.equisud.com of www.equi-sud.nl.
Groetjes
Sandra
Je kunt bij ons komen werken. Zie onze website www.ranch.nl
hallo
Ik zie dat dit onderwerp al erg oud is maar ik ga het toch even proberen. Ik ben namelijk bijna klaar met mijn studie en wil daarna gaan reizen en werken in het buitenland. Het plan is om naar nieuw zeeland te gaan. Heeft iemand tips voor mij waar ik op zoek kan gaan naar werk met paarden?
groetjes Femke
Uhm, heb je al op de websites gekeken die in dit topic vermeld zijn???
Dat lijkt me wel een handig begin…
Succes.
Liefs,
Carolina
Neem even een kijkje op www.yardandgroom.com.
hee mensen,
werken met paarden in het buitenland is altijd mogelijk… ik heb het zelf ook gedaan in Amerika, vlakbij San Francisco bij Janna Goldman. Het is me erg bevallen. Heb er geen kosten aan gehad! Ze mailt me nog regelmatig of ik nog mensen weet die interesse hebben dus als er iemand meer wil weten over dit adres kunnen jullie altijd mailen naar [EMAIL=“janastip@hotmail.com”]janastip@hotmail.com wat ik in ieder geval wil zeggen is dat er genoeg plekken zijn!
de website die suzie aangeeft staan idd ook genoeg dingen!
Suc6, groeten Jana
Hoi Sanne, het is eem mega oud bericht maar las het ineens en miss kun je me helpen welke boerderij dat was!
Lijkt me super om daar heen te gaan!
Hoop iets te horen of van iemand anders met een goede ervaring.
Groetjes Shirley
het lijkt me allemaal echt heel erg gaaf maar hoe oud moet je zijn voor te gaan werken op een ranch? ik ben namelijk 16 als ik een jaar naar het buitenland wil, maar ben ik dan niet iets te jong, ookal heb ik wel ervaring met paarden?
groetjes Diede
Hee mensen!
Dit is al een heel oud topic! Maar ik zoek voor volgend jaar zomer een baantje en dan het liefst in het buitenland met paarden.
Weet iemand wat? Of heb je ervaring met het werken in het buitenland met paarden… laat het me dan weten!
Mensen die zelf een ranch of een dressuurstal hebben mogen natuurlijk ook reageren! Ik hoop een leuk baantje te vinden voor de zomer…
Liefs Dominique
heeej mensen
Ik wil in september/oktober een jaar naar het buitenland om te werken met paarden. Kan iemand mij helpen?
Liefs Miloe
hee
ik ben 15(te jong) en als het kan zou ik ook wel ergens willen weken met paarden en ervaring opdoen
Reisgenootje gezocht:
Ben op zoek na iemand die samen met mij voor een aantal maanden uit Nederland wil vertrekken.
Mogelijkheden die ik wil doen in het buitenland:
- het land verkennen te paard (trektocht) , eventueel in het land zelf een paard kopen en weiland huren (wat erg weinig geld kost)
- genieten van natuur of wildlife
- vrijwilligerswerk doen op een ranch of met paarden d.m.v. natuurlijke lichaamstaal.
groeten
Reisgenootje gezocht!:
Ben op zoek na iemand die samen met mij voor een aantal maanden uit Nederland wil vertrekken.
Mogelijkheden die ik wil doen in het buitenland:
- het land verkennen te paard (trektocht) , eventueel in het land zelf een paard kopen en weiland huren (wat erg weinig geld kost)
- genieten van natuur of wildlife
- vrijwilligerswerk doen op een ranch of met paarden d.m.v. natuurlijke lichaamstaal.
groeten
hallo
lijkt me super maar ben denkt te jong(namelijk 15 en november pas 16)
Hallo allemaal,
Per het nieuwe jaar wil ik graag ook naar het buitenland (europa) om te gaan werken met paarden. Graag miminaal 3 maanden. Weet iemand een plekje voor mij of enkele tips om mij verder te helpen?
nb in dit topic staan oude oproepen, hebben deze mensen nog iemand nodig?
Groetjes Suus
.