Werk met paarden in het buitenland

Hoi allemaal

Ik wil graag volgend jaar zomer, dus juli en augustus 2008 naar het buitenland. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit waarheen, maar het liefst naar Frankrijk of Spanje. Ik wil graag werk doen dat paard-gerelateerd is. Ik heb 15 jaar rijervaring, op allerlei verschillende vlakken.
Ik ben hier zo vroeg al mee bezig, omdat ik graag de taal in Nederland al wil gaan leren. Het maakt me niet uit wat voor werk, bij particulier iemand, dressuurstal of in de toeristische sector, maar wel met paarden.
Weet iemand misschien iets?
Groetjes Judith

Hoi,

Ik ga zelf dit jaar naar Italie, daar is een ranch die ritten voor toersiten organiseert. Ht gaat om verzorgen, zadelen, en mee rijden. Lijkt het je wat en wil je meer info bel me dan op 0645150303

Gr

Sangeetha

hoi

ook ik zoals wel meerdere te lezen hier op het forum zou graag willen werken in de paarden.
graag zou ik hier meer informatie over willen en graag informatie ove eventuwele adressen ed

zelf zit ik al jaren in de paarden en heb ook mijn eigen paard/ponny die ik western getraind heb (hier gaat ook mijn voorkeur naar uit vanwege de rustige onspannende manier van rijden)
zelf ben ik van mening dat je nooit genoeg geleerd hebt en dat je voor veel moet openstaan

dus bij deze als mensen nog wat weten mag ook voor een langere periode dan verneem ik het graag

vriendelijke groet rommulus

( [EMAIL=“stris18@hotmail.com”]stris18@hotmail.com)

Hallo allemaal,

Mijn naam is Suzanne en wordt eind september 23 jaar. Ik heb laatst een korte cursus gedaan Groom & Paardenverzorgster in Utrecht. Ik heb mijn diploma ervoor gehaald, en nu lijkt mij een erg leuke uitdaging om in het buitenland met paarden te werken.
Ik heb ook een eigen paard van 16 jaar… een Fjord, en die zou ik dan het liefst mee willen nemen, om ook met haar ervaring op te doen. Ik zou dan voor ongeveer 6 maanden wil blijven, en misschien als het allemaal goed bevalt en ik me thuis nog niet mis om dan langer te blijven.
Ik heb 14 jaar ervaring met paarden, dus ik weet wat allemaal wel en niet kan met een paard.
Het maakt niet uit wat voor werk het is met paarden, als het maar met paarden te maken heeft (ander soort dieren zijn ook welkom, ben een echte dierenliefhebster). Ik ben bereid om ook paarden zadelmak te maken enzo, ookal heb ik dit nooit echt gedaan, maar dat lijkt me juist ook een erg leuke uitdaging. Wel geprobeerd tijdens een stage in Frankrijk, dat is toen niet helemaal gelukt.

Ik werk nu in een bejaardentehuis. Is ook wel leuk, maar ik merk dat ik veel liever met paarden en ander soort dieren liever werk.
De periode maakt voor mij niet zo veel uit. Wel zit ik met me huidige werk, die moet ik dan wel van te voren tijdelijk opzeggen, dus ik kan niet per direct komen.
Waar in het buitenland maakt mij niet uit. Ik spreek beetje duits, beetje engels, maar ik ben wel bereid om die talen verder te leren, en eventuele andere talen erbij te leren.

Als u vragen hebt, of intresse hebt, kunt u altijd in dit topic reageren, of een mail sturen.
Ik hoop wat te horen.

Groetjes Suzanne

Hoi,

Je berichtje klinkt leuk! Zelf ben ik op zoek naar zomerwerk met paarden in het buitenland, voor ongeveer een maand (kan niet langer omdat ik een baan heb). Ik ben trouwens 26 jaar en komt uit Noord-Holland. Van kinds af aan rijd ik al paard.
Ik heb ook een wat uitgebreider bericht van je gelezen waarin stond dat je al een paar keer op de ranch hebt gewerkt en wat zoal je taken daar zijn.
Jou is het dus wel bevallen daar? In welke plaats is de ranch eigenlijk? En het is bij een camping toch?
Weet jij of ze voor aankomende zomer ook nog mensen nodig hebben?
Ik hoor graag iets van je!

groetjes,

Karin Krul

hayy
je had dit bericht ook in 2010 gezet dus ik dacht misschien is dat dit jaar er ook nog wel.
ik ben een meisje van 18 die graag in het buitenland met paarden wil werken.
ik rij al vanaf mijn 7e en heb al een verzorg pony van af mijn 10e. ik ben wel dissecties maar heb mijzelf altijd gered in het buitenland met engels dit spreek ik ook gewoon, soms alleen wat minder vlot. ik heb niet heel veel ervaring met verschillende vlakken als longeren en zulken dingen maar vind het gewoon heel fijn om met paarden bezig te zijn en sta open om dingen te leren.
ik hoop wat te horen
groetjes noah

Hoi Noah,

Je bedoelt mijn werkvakantie met paarden in Griekenland neem ik aan?
Wat wil je precies allemaal weten?
En wat zijn je plannen precies?

Groetjes Karin